Aнализатори от Context публикуваха нови данни за развитието на пазара на таблети в Европа. Благодарение на тях разбираме, че въпреки огромната популярност на новия iPad сред потребителите, продажбите на устройството на контитена отчитат сериозен спад. Доставките на модела през май са намалели с 25% през aприл, а тези на iPad 2 с 15%, информира theregister.
Данните разкриват, че и с 22% по-малко потребители са закупили трето поколение на таблета в най-атрактивния район в Западна Европа. Все пак анализаторите коментираха, че Apple не трябва да се притеснява, тъй като това е нормална реакция, вследствие на премиерата на новия iPad. За пример те дадоха месец март, в който устройството отчете 134% ръст в продажбите си, след дългоочакваното си представяне.
Аpple в момента притежава 52% дял в пазара на таблети в Европа, следвана от Samsung, която разшири присъствието си до 28%, през последния месец, в сравнение с 10%, които отчете през април. Огромна част от продажбите на таблетите се генерират от Galaxy Note, чиито доставки достигнаха до 73 390 през април и представляват 75% от всички продадени устройства на компанията на европейския пазар. Предстои да видим дали Apple постепенно ще подобри присъствието си на континента до края на тримесечието.
Discussion about this post