Въпреки невероятните усилия и огромни инвестиции на Micfosoft в опита си да популяризира таблетите с Windows OS на пазара този тип устройства продължат да регистрират слаби продажби. Последните данни на анализаторите показват, че потребителите продължават да проявяват интерес предимно към по-големите смартфони на пазара. Тенденция, която се очаква да се отрази негативно в дългосрочен план на таблетите и в най-голяма степен на Microsoft, информира ComputerWorld.
Аndroid OS продължава да доминира сектора предимно заради невероятното разнообразие от устройства в различни ценови сегменти и платформата генерира около две трети от доставките в глобален мащаб. Apple в същото време е най-големият производител на таблети в света и с продажби от 16,4 млн. броя за последното тримесечие има дял от 32,5%. Фактори, които също допринасят за слабата популярност на моделите с Windows OS на пазара според анализаторите.
Една от главните причини за това е, че таблетите Surface се продават на доста високи цени, като Surface Pro 2 струва €650 и то без допълнителната докинг станция. За сравнение един от най-продаваните продукти с платформата, а именно Asus Transformer Book T100 може да се купи за едва €250. Именно това е стратегията, която Microsoft трябва да следва, за да превърне новите си таблети в хит на пазара и респективно да се конкурира успешно с много по-популярните Android OS и iOS устройства на пазара.
Discussion about this post