Онлайн обществото Technorati представи в Интернет своя годишен доклад за развитието на блогинг услугите през 2010г., озаглавен “Състоянието на Блогосферата”. В него, анализаторите разглеждат интересни тенденции в популяризирането на блогинга и обосяването му като почти пълноправна професия. Вижте най-важните точки от доклада, представени в сайта FastCompany.com.
1. Две трети от блогърите по света са мъже, а 65% са на възраст между 18 и 44 години. 81% имат блог от повече от две години, а професионалистите сред тях прекарват средно по 10 часа седмично в обновяване на информацията в блога си.
2. Интересно заключение е, че блогърите са по-заможни и по-добре образовани от средностатистическото население – около 43% от тях, например, са завършили висше образование.
3. Блогинтът започва да придобива статута на професионална кариера, било то на пълно или непълно работно време. Около 33% от професионалните блогъри признават, че преди са работели в традиционната преса, но са се насочили към писане в онлайн пространството. Въпреки това, все още 64% от тях смятат, че не ги възприемат на еднакво равнище с журналистите, които пишат в списания и вестници, например.
4. Оказва се, че блоговете са едни от най-успешните промоутъри на търговски марки. Според проучването, 42,4% от хората решават дали да купят или не някой продукт в зависимост от това как е представен в даден блог. Все пак, по-голям процент от потребителите твърдят, че първо биха се допитали до приятелите си във Facebook, списанията, новинарските уеб сайтове, телевизионните и радио новини, печатната преса и, най-вече, семейството и приятелите.
Discussion about this post