Google представиха новата секция за поверителност на данните за Android приложенията още през лятото. Съществената разлика в платформата е, че компанията вече разчита изцяло на информацията предоставяна от разработчиците. Това означава, че единствено създателите на софтуер в Google Play отговарят за “пълните” и “точни” описания на своите приложения.
Самите разработчиците предоставят детайли за информацията, която събират приложенията в базата данни на Google Data Safety Form. Независимо разследване на Mozilla Foundation разкрива колко неефективна изглежда е новата система в Google Play. Проучването им показва тревожни резултати, тъй като повечето приложения показват подвеждаща информация в своите описания.
Такъв е случай с 40-те най-изтегляни приложения за смартфоните с Android в световен мащаб, както и 80% от всички заглавия, които са тествани от Mozilla Foundation. Проучването показва, че етикетите за поверителност не отразяват напълно вида данни, които събират заради недостатъци на новата Data Policy.
Според данните 15% от приложенията, включително Twitter, Facebook и Minecraft получават “слаба” оценка. Докато 15 oт тях като TikTok, YouTube, Google Maps, Gmail, WhatsApp и Instagram са категоризирани като “има нужда от подобрение”. Едва шест от 40-те приложения получават “OK”. Tова са мобилни игри като Candy Crush Saga и Subway Surfers.
Любопитното е, че три от приложенията: UC Browser-Safe, Fast, Private; League of Stickman – Best acti; и Terraria дори не са попълнили формуляра за поверителност на данните на Google.