Гледането на филми и телевизионни предавания е предпочитано хоби за много хора. Модерните технологии, обаче постоянно променят навиците на потребителите. Популярността на класическия TV формат намалява от няколко години. Основната причина е бума в стрийминг услугите, които вече доминират ежедневието ни.
Netflix е най-подходящия пример, но има и много aлтернативни услуги, които набират популярност. Сред тях са Disney+, Hulu, Amazon Prime Video, HBO Max, Apple TV и др. Първите признаци за драстичен спад в гледането на телевизионно съдържание още преди две години. Тези трендове се задълбочават сред собствениците на телевизори през всяко изминало тримесечие.
Данни на Nielsen разкриват, че линейната телевизия сега представлява под 50% от общата TV консумация. Излъчването на кабелно съдържание отчита спад от 12.5% на годишна база, което представлява 30% от времето за гледане на зрителите. Успоредно с това ТV излъчването се свива до едва 20% по същия показател, съобщава TheVerge.
Потребителите отчитат рекорден ръст в стрийминга на съдържание от услуги като Netflix и YouTube. Toзи контраст очертава транзицията в предпочитанията на зрителите в световен мащаб. Само през последното тримесечие идентичен брой зрители гледат от TV и платформи двете гореспоменати услуги.
Редица кабелни оператори отчитат спад в потребителите и предприемат агресивни маркетингови кампании, за да ги върнат обратно в своите мрежи.