Mикроблогинг платформата е изправена пред сериозно предизвикателство в опитите си да достигна до нова аудитория. Конкуренцията се задълбочи допълнително и с премиерата на Instagram Threads – приложение създадено да предложи сходни функционалности с Twitter. Регистрацията на профили използва системата на Instagram, което е направено, за да се улесни достъпа до Threads.
Още в първите часове над 10 млн. потребители изпробваха приложението, като след това броя им достигна до 100 млн. души. Лично Марк Зукърбърг се похвали с това постижение, което превръща Instagram Threads в най-бързоразвиващата се онлайн платформа. Невероятната активност на потребителите, обаче постепенно започва да намалява с интензивни темпове.
Данни от нов доклад на SimilarWeb разкриват, че Instagram Threads е загубил около половината от активните си потребители. Това се случва само за период от една седмица. Според информацията има около 23.6 млн. души, които работят с приложението. За сравнение в пиковия си момент имаше над 49 млн. активни профили в Threads.
Tрябва да отбележим също, че стойността от 23.6 млн. представлява около 22% от общата аудитория на Twitter. Все още няма как да се използва Instagram Threads в европейските държави, тъй като не покрива изискванията на регулаторите. Времето ще покаже дали спада в потребителската база на приложението ще продължи и в следващите месеци.