Глобалните продажби на традиционните компютърни системи надхвърлят първоначалните очаквания на анализаторите за първото тримесечие на годината., Традиционният доклад на IDC oчертава любопитни трендове в представянето на водещите производители. Основното заключение на пазарните наблюдатели е за спад от 5.1% в продажбите на глобалния пазар през януари-март 2022г.
Резултатите показват, че индустрията излиза от период на двуцифрен растеж, чиято продължителност достига две години. Все пак IDC са уверени, че отчетения спад през първото тримесечие не е сигнал за низходяща спирала в световните продажби. Положителна стойност в доклада на анализаторите са общите продажби на 80.5 млн. устройства в периода януари-март 2022г.
Това означава, че за седмо поредно тримесечие доставките на настолни компютри, включително десктопи, лаптопи и работни станции надхвърлят 80 млн. От IDC твърдят, че подобни цифри не са регистрирани през последното десетилетие, което неслучайно е основен фокус в последното им проучване.
Балансът на силите в пазара на компютри остава непроменен през първите седмици на 2022г. Най-големият производител е Lenovo, които генерират 18.3% от доставките и притежават 22.7% дял. По този начин компанията изпреварва HP (19.7%), които продават 15.8 млн. устройства на глобалния пазар за същия период. Двете компании са принудени да се примирят със съответно 9.2% и 17.8% спад в продажбите, спрямо първото тримесечие на 2022г.
Dell запазват статута си на третия най-голям производител, който отчита 13.7% от продажбите на настолни компютри и така достига до 17.1%. Увеличението е 6.1%, според данните на IDC. Продажбите на MacBook се увеличават с 4.3%, което отрежда на Apple четвъртата позиция със 7.2 млн. продажби и 8.9% дял. Asus и Аcer допълват списъка с 6.9% и 6.8% от световните продажби за първото тримесечие.