Собствениците на смартфони предпочитат да използват максимално дълго настоящото си устройство вместо да направят ъпгрейд към нов модел. За много мобилното устройство е основната високотехнологична джаджа, която притежават и е подходяща за игри, мултимедия, социални мрежи, офис и приложения и др. Именно това ги кара все по-рядко да извършват покупка и е основна причина за слабите продажби на смартфони през 2018г., твърди доклад на Counterpoint Research, предаде AndroidHeadlines.
Въпреки този тренд се забелязва голям интерес към смартфоните от премиум сегмента, където увеличението достига до 18% през изминалата година, спрямо резултатите през 2017г. Данните потвърждават прогнозите на анализаторите, че инвестицията в модел от висок клас е дългосрочна е доста хора и е индикатор, с който производителите трябва да се съобразяват. Applе са генерирали около 50% от продажбите в този сегмент, а Samsung и Huawei са другите водещи имена в него през изминалата година.
Китайският производител е разширил влиянието си в премиум сегмента с внушителните 97%, спрямо 2017г., което се дължи прeдимно на доброто представяне на моделите от Mate 20 и P20 сериите. Друг любопитен факт е, че едва 20% от продадените смартфони с Android за този период са имали цена, която надхвърля $800. Все пак от Counterpoint Research информират, че най-търсените модели са в ценовия сегмент между $400-$600 и също са категоризирани като премиум в новото им проучване.
Още от Digital: Какви ще са тенденциите при смартфоните през 2019г.
Discussion about this post