Бизнесът отдавна не е запазена територия за мъжете. Някои от големите компании по света, като Xerox и Yahoo, например, са ръководени от жени. Въпреки това, смятат от Businessweek.com представителите на нежния пол продължават да са жертва на стереотипи дори сред останалите жени. Сайтът смята, че това се дължи на прекалено крайното отношение към бизнесдамата – тя се възприема или като неспособна или като толкова добра, че е напълно недостижима.
Колкото и странно да звучи, идеята за супержената изиграва лоша шега за всички дами, които се стремят към високи постове в бизнеса. Супержената е символ на пълната отдаденост на работата, а стереотипният й образ е този на властна, но самотна жена, за която няма място и време за нещо друго освен работата й. Подобни стереотипи отказват много млади жени от работа в тези сфери, защото предполагат, че всички дами на ръководни постове ще останат самотни. Според специалистите, подобни идеализирани образи трябва да отстъпят пред реални примери, показващи, че една жена може да управлява фирма и да има личен живот в същото време.
Другият стереотип засяга двойствеността в живота на жената, която я прави неспособна да се справя добре нито с работата си, нито със семейството си. С две думи, тук важи правилото за двете дини под една мишница. Специалистите смятат, че жените трябва да овладеят по-добре езика на саморекламата, за да докажат, че се справят не по-зле от колегите си от мъжки пол. Дамите в бизнеса се страхуват от негативните последици на саморекламата, затова не прибягват до нея, но начинът, по който говорим за себе си, доста често определя начина, по който другите ни възприемат. Разрушаването на тези стереотипи ще помогне на жените в бизнеса да се борят за успех и да признаят пред себе си и пред другите, че се справят добре с работата си.
Discussion about this post