„Китайският Huawei Luxeed S7 може да бъде съпоставян технически с Porsche Taycan, но цената му е наполовина по-ниска от тази на немския електромобил.“
Само до преди 5 до 7 години, китайските електромобили изглеждаха като нелепи копия на познати европейски и американски брандове.
През 2024 година обаче нещата стоят по коренно различен начин. Екипът на Digital.bg имаше възможността да бъде близо седмица в Китай и за това време да види и да се докосне до най-новото от китайското автомобилостроене.
Поредният революционен модел, с който ще ви запознаем тук се казва Huawei Luxeed S7. Той е резултат от колаборацията на Huawei с китайския автомобилен гигант Chery. Който само за изминалата 2023 година е продал в Китай близо 2 милиона автомобила.
Huawei Luxeed S7 – Дизайн
Още от пръв поглед можем да кажем, че Huawei Luxeed S7 изглежда много добре. Това е автомобил, с който няма шанс да не останете незабелязани.
Дори по китайските улици, където се движат най-разнообразни футуристични и дори чудати превозни средства. Асоциативно дизайнът на Luxeed S7 може да се сравни с този на Porsche Taycan и именно по тази причина, по-късно в ревюто ни, ще сравняваме и двата модела. Ще останете изненадани колко прилики, но и съществени разлики имат те.
Част от дизайна на Luxeed S7 са прибиращите се електрически дръжки. Те разбира се имат и своето техническо предназначение, свързано с подобряването на аеродинамиката на автомобила. Но за нея ще кажем нещо интересно малко по-късно.
Тук ще добавим, че вратите са без рамки около прозорците и имат с допълнителен вакум, който ги затваря в последната им фаза.
Това е една от любимите ни екстри, още от Mercedes S-Class в купето W140, който беше първият автомобил, който предлага тази приятна екстра. Впрочем именно този революционен модел е и първият автомобил, който предлага като екстра така нареченият “стъклопакет”.
Тоест двойните прозорци, които сега има и Luxeed S7. Благодарение на тях, в колата е много тихо. Не колкото в немски автомобил от премиум класа, но на фона на останалите китайски автомобили, тук звукоизолацията може да се похвали с много високо ниво.
Като имайте предвид и че таванът е стъклен.
Размери и съпоставка с Porsche Taycan
Размерите на автомобила не са никак малки. Той е дълъг цели 4971 мм, широк е 1963 мм и е висок 1474мм. Междуколесната му база е 2950 мм. За сравнение, размерите на Porsche Taycan са 4963 мм на 1966 мм, с височина 1381мм. Междуколесната база при него е 2900 мм.
Съпоставимо е и теглото – 2 100 кг тежи Luxeed S7, а Taycan е 2 150 кг. Багажникът е с обем от 410 литра. При Taycan, той е 407 литра. Тоест като размери, а до някъде и като дизайн, Huawei Luxeed S7 и Porsche Taycan са два напълно съпоставими автомобила от един и същи клас.
Цена и технически характеристики
Но тук, преди да преминем и към същинската част с впечатления от Luxeed S7, ще отбележим, че цената му е значително по-ниска от тази на Taycan. Базовата комплектация „Pro“ е с цена от 249 800 юана (Приблизително 63 000 лева). Топ версията „Max RS“ пък струва 349 800 юана (приблизително 88 000 лева)
За да ви ориентираме, каква е разликата между двете версии, освен в екстрите, ще синтезираме техническите параметри. „Pro“ е само с един двигател (215kW) и респективно е със задна предаване. Има 62 kWh LFP и може да измине до 550 км (CLTC) с едно зареждане.
„Max RS“ е с два (365 kW) двигателя, на предната и задната от и е със задвижване 4х4. Има 82 kWh M3P (NMC+LFP) и може да измине до 630 км (CLTC) с едно зареждане. Като тук ще отбележим, че електродвигателите са самостоятелна разработка на Huawei.
Във видеото над тази публикация, можете да видите какво представляват те и как са разположени във вътрешността на автомобила.
Пневматично окачване и спирачки Brembo
Освен че ускорява бързо, тази кола и спира бързо. Винаги сме адмирирали производители, които интегрират в автомобилите си спирачки на Brembo.
Тук дисковете им са вентилирани и перфорирани, а апаратите 4-бутални. Спирачният път при скорост от 100км/ч е 33 метра. Което е много добър резултат за толкова тежък електромобил.
Luxeed S7 вози комфортно, той е с пневматично окачване, с опция за промяна на просвета +5 см.
Huawei Luxeed S7 – Интериор
Интериорът на Huawei Luxeed S7 е луксозен и футуристичен. Таблото се състои от два дисплея. Като централният е направо огромен.
Под него има място за поставяне на смартфони. Като е едновременно за зареждане и с вграден NFC, за бърза безконтактна връзка с мултимедийната система на колата.
Тук ще отбележим, че озвучението в интериора е дело на Huawei Saund подразделението на компанията и се състои от общо 15 говорителя. Като в долната част на подглавниците на всяка седалка са вградени по двойка от тях.
Много удобно не само за слушане на музика, но и при провеждане на телефонни разговори. Защото колата автоматично разпознава от коя седалка се говори по разговорната уредба и насочва звука от телефона, само към тази двойка говорители. Мултимедията е с Harmony OS операционна система и на нея могат да се инсталират най-различни приложения. Всичко върви светкавично бързо.
В самия интериор са използвани висококачествени материали. Впечатление ни прави, че кожата е от типа “напа”, а не имитиращ продукт. Както предните, така и задните седалки са напълно електрически и имат подгряване, обдухване и масаж. Воланът е малък и скосен в горната си част. В купето има достатъчно пространство.
Висок шофьор с ръст от 198 см, седи комфортно. Предната пасажерска седалка пък е с функция за “Нулева гравитация”. Тоест при натискане на едно копче, седалката се превръща в полу-легнало кресло.
Автономно шофиране
Подобно на новите електромобили на Tesla и Huawei предлагат като опция при своя Luxeed S7 напълно автономен автопилот.
Автомобилите с такъв могат да се познаят по CDC блока камери и сензори в средната част на тавана. Тук ще добавим, че вътре в купето, на арматурната колона в ляво от шофьора има още една камера. Тя има за цел единствено да проследява навиците на шофьора.
Така автомобилът от една страна се самообучава, а от друга по време на път следи за умора и заспиване.
Интересни факти за Huawei Luxeed S7
Тук ще споделим с вас серия от факти около Huawei Luxeed S7, които едва ли знаете, а със сигурност ще ви бъдат интересни.
За направата на много автомобили се използват алуминий и производните му сплави. Huawei Luxeed S7 обаче е сред малкото автомобили в света, при които почти цялото купе е направено от алуминий. По официални данни на производителя, над 85% от купето тук е направено от олекотения материал.
Huawei Luxeed S7 е изключително аеродинамичен автомобил. Коефициентът му на въздушно съпротивление е 0.203. Забележете, това е по-малко дори от Tesla Model S Plaid, при който коефициентът е 0.207.
Сигурно сте чували за така нареченият “Лосов тест” – световни известно изпитание за проверка на стабилността на автомобила, при което заобикаля рязко препятствие на пътя. В случая, симулиращо внезапно изскочил лос. В този тест Huawei Luxeed S7 е сред рекордьорите с успешно преминаване със скорост от 83 км/ч.
Със своите близо 500 конски сили, 4х4 задвижване и идеална аеродинамика, Max RS версията на Luxeed S7 ускорява от 0-100км/ч за едва 3.3 сек.
Други електромобили на Huawei
Това разбира се не е единственият електромобил, който Huawei предлагат на китайския пазар. А искрено се надяваме, в скоро време и на европейския. Например неотдавна ви запознахме от близо с Huawei Aito M9.
Супер луксозен електрически SUV с достъпна цена. Тук във видеото пък сме ви показали и кадри от Huawei Aito M7, който е по-достъпният премиум модел на компанията към момента. В скоро време, бюджетният клас ще се допълва от още един модел, в лицето на Huawei Luxeed S9. Той е с параметри на Tesla Model Y, но с цена почти наполовина по-ниска от неговата.