Facebook постоянно представят нови функции, с които да ни накарат да прекарваме повече време в своите профили. Компанията засега се е фокусирала предимно върху видео съдържанието, но следващия голям акцент в стратегията им ще е музиката. От Faceboоk се надяват постепенно да убедят повече хора да стриймват любимите си парчета в социалната мрежа. Разбира се това изисква наличието на споразумение с водещите лейбъли, за да си осигурят авторските права над разнообразните им каталози.
Компанията вече е постигнала споразумения със Sony и Universal, за да предлага музикалното им съдържание в профилите ни. В случая става въпрос не само за самите песни, но и за клиповете, използващи аудио от техните каталози. Facebook продължават да работят усилено в тази насока и са се договорили с ICE Services за авторските права над съдържанието им. Според данните социалната мрежа вече ще ни позволи да споделяме над 31 млн. парчета в своите профили, предаде Engadget.
Сделката засяга и Instagram, където също споделяме все повече мултимедийно съдържание. Новото споразумение обхваща творбите на хиляди творци, които са подписали договори с PRS, STIM, GEMA и други лейбъли в ЕС. Facebook получават правото да разпространяват съдържанието на територията на 160 държави и ще плащат такси на повече от 160 хил. души, които притежават правата за парчетата. Времето ще покаже дали това ще ни накара да слушаме повече музика в профилите си.
Вижте пет ограничения на Facebook, които могат да бъдат решени лесно
Discussion about this post