Електрическите автомобили набират все по-голяма популярност и стават все по-добри с всяко следващо поколение. Времето за зареждане на батериите е ключова характеристика в EV сегмента и е сфера, която е обект на постоянни научни разработки. Транспортната инфраструктура има огромно влияние над социални и икономическия живот.
Изграждането на мащабна мрежа от станции за зареждане на електрически автомобили е сред приоритетите на ЕС. Европейските производители ще бъдат подпомогнати финансово за ускоряване на технологичните иновации на континента. Съществен проблем представляват колебанията във външните температури, които съкращават живота на батериите.
Учени от Jia Tong University предлагат алтернативно решение с тестово покритие, което да сведе до минимум подобни щети, съобщава NewAtlas. Термичното наметало е кръстено с името Janus и може да е използва като обикновено покривало за автомобил.
Двете „лица“ на мантията се състоят от външен слой, който отразява слънчевата топлина обратно в атмосферата. В същото време външното покритие връща остатъчната топлина в електромобила. Проведените тестове през деня показват, че покриването с наметалото позволява да се гарантира с до 7.8 °C по-ниска температура от дневната.
След като температурата на околната среда спадне значително през нощта покритата кола остава с 6.8 °C по-топла от външната температура. Материалите за производство на Janus са леки, издръжливи и евтини, но също така осигуряват защита срещу пламъци.