Тунинг подразделението AMG на Mercedes-Benz може да се похвали, че от доста години насам радва широката публика с доста привлекателни творения. Има една интересна нарицателна приказка – „Автомобилите се делят на два видя – Mercedes и останалите“, какво ли остава в такъв случай за AMG. Официално, най-мощното серийно AMG към момента е поместено в луксозните S-klasse и CL-klasse, това е двигателят “65”. Независимо от вече споменатите цифри, той е малко по-малко от шест литра, би-турбо с мощност от 612к.с.
От двигателите разработени от спортното подразделение на Mercedes-Benz, най-бързият атмосферен е „63“, той в комбинация с шасито на C-klasse е един истински малък изтребител. Реално от доста време насам “С-класата” на Mercedes е един от най-сполучливите спортни седани на AMG.
Историята на модела започва в далечната 1994г, когато на пазара се появяват новите за редиците на немската марка модели С36 и С43 AMG, съответно с мощност от 280 и 306к.с. Вторият не случайно в автомобилните среди е наричан „sleeper“ (оспиващ). Името идва от там, че седана е като вълк в овча кожа, никой на пътя гледайки колата не предполага, че тя ускорява от 0-100км/ч за малко над 6 секунди и след премахване на електронният си ограничител гони почти 300км/ч максимална скорост. Удоволствието става максимално, когато бързата C-klasse започва да се произвежда в семеен комби вариант. И то не какъв да е, а с максимален обем на багажника от цели 1500 литра. Автомобил, подходящ за вози пълен багажник с провизии, четиричленно семейство, туле на тавана и в същото време да задминава спортни двуместни купета.
Наследникът
През 2001г. излиза и второто поколение на успешният модел с название С32 AMG. Той вече е с принудително пълнене посредством механичен компресор и мощност от 354к.с. Като ускорението спрямо предходният модел пада със секунда надолу при достигане на 100км/ч от спряло положение. През 2004г. вече идва и икономичната дизелова епоха на AMG „Ц-класата“. Първият по-бърз дизелов седан е С30 CDI, той е с мощност от 231к.с. и ускорява от 0-100км/ч за 6.8сек. По същото време се появява и атмосферната бензинова C55, която има намерение да стане усъвършенстван наследник на C32, но като че ли не успява. Двигателят е с 13к.с. по-мощен, но доста по-тежък и една идея по-муден. Поддръжката и разхода му също не се от особените плюсове, които могат да ви впечатлят. И при второто поколение на C-klasse, Mercedes-Benz произвеждат бързо комби, като новост е появата на компактно и мощно C 32 AMG Sport Coupe. То е с цели 300кг. по-леко от останалите версии и изключително приятни емоции при по-спортно шофиране.
Топ-моделът
Така накратко историята около тунинг серията на добре познатата C-klasse достига до 2006г. когато на пазара излиза последният модел. От него се предлагат две дизелови AMG-та, 320 CDI и по-новото 350 CDI Blue EFFICIENCY, съответно с мощност от 224к.с. и 321к.с. Истинският бисер в короната на AMG и в частност при C-klasse е атмосферното чудовище C63. Двигателят е високооборотен, осем-цилиндров с обем от 6208 кубически сантиметра. Максималната мощност която достига е 457к.с. и 600Нм въртящ момент. Тук вече ускорението от 0-100км/ч е спиращо дъха – 4.5сек, коментарът е излишен. Като нагледно сравнение можем да дадем премиалното Ferrari California, което дава същото ускорение за време с 5 стотни по-малко от това. А нека не забравяме, че тук говорим за седан или дори и комби. След премахване на електронен ограничител, „Ц-класата“ вдига 320км/ч максимална скорост, с десет повече от тази на Ферарито. В никакъв случай обаче не си мислете, че това е обикновена C-klasse. За по-голяма устойчивост при висока скорост, от AMG са се погрижили шасито да е увеличено с 35мм, което се забелязва от пръв поглед благодарение на значително издутите калници на купето. Спирачната система също е с класи по-добра. Един трик – по какво можете да разберете дали дадена C-klasse е истинско C63 AMG, а не реплика с оптичен пакет? Спирачните дискове на оригинала са с петнадесет сантиметра по-голям диаметър, а осем-буталните апарати видимо по-масивни.
BRABUS Bullit
Ако това което ви предлага спортната C63 AMG не ви е достатъчно и имате желание да се разделите с около 800 000лв., можете да си вземете най-бързата C-klasse в света. Тя е дело на немската тунинг фирма Brabus. Тук вече става дума за двигател с обем от 6233сс, принудително пълнене и цели 740к.с. Максималният въртящ момент е извън земен, немците ограничават „куршума“ в това отношение на 1000 Нютон метра. Чудото на съвременното автомобилостроене Brabus Bullit ускорява от 0-100км/ч за 3.9 сек (0-300км/ч – 24.5сек), а максималната му скорост е 360км/ч.
Discussion about this post