Журналист от сайта Xconomy е на мнение, че господството на Google на пазара за търсене може да бъде доведено до край и то от компания, чийто екип наброява седем души. Става въпрос за Diffbot – стартъп базиран в една от столиците на технологиите Пало Алто, който използва комбинация от „пълзящ” софтуер, компютърно виждане и машинно обучение, за да класифицира документите в Мрежата и да раздели всеки тип страница (според екипа, типовете са около 20) на частите, които я съставят.
Този метод позволява на хора или програми да задават много конкретни въпроси за някоя от тези части, чиито отговори не могат да бъдат достигнати с традиционно търсене. Според Xconomy, технологията на Diffbot може да се окаже идеално решение за бизнес потребители, които ще са готови да заплатят голяма сума, за да я получат.
Diffbot е основана през 2009 година от сегашния си СЕО Майк Тънг с цел да намери лесно и автоматично решение позволяващо на компютрите да разберат структурата на една уеб страница, така както ние самите бихме могли да разделим частите на една статия във вестник на заглавие, подзаглавие и основен текст. Тънг и екипът му откриват това решение, използвайки компютърно виждане и алгоритми за обучение на машини, които очертават и измерват всеки отделен елемент от една страница.
Сред клиентите на Diffbot вече са имена като Digg, Instapaper, Pinterest и други, чието желание е да могат да извлекат чист текст от морето от уеб страници – нещо, с което софтуерът на малката компания изглежда се справя доста добре. В момента фирмата предлага четири приложно-програмни интерфейса за анализ на статии, изображения, продукти и заглавни страници. Комплектът за продукти е особено полезен, тъй като позволява извличане на ценна информация за цените на продукти разглеждани от потребители и така върши перфектна работа на рекламодатели и сайтове-посредници в продажби.
Diffbot, обаче, не са свършили и в момента разработват приложно-програмни интерфейси и за неща като страници с коментари, форуми, ревюта на продукти, ъпдейти в социалните мрежи, рецепти, игри и какво ли още не.
Според Xconomy фактът, че технологията на Diffbot е много по-адаптирана към състоянието на Мрежата днес, отколкото традиционните технологии, които използва Google, прави малката компания потенциален конкурент на онлайн гиганта. Благодарение на тяхната по-интуитивна технология, скоро ще можем да получаваме точни отговори на въпроси като, например: „Покажи ми x от сайта Nike.com, където цената е по-малка от $70”.
Следващата стъпка пред компанията е създаването на търсачка от ново поколение, която ще превърне Мрежата в структурирана база данни. Според Xconomy има реален шанс Google в крайна сметка да купят малката компания, поглъщайки технологията, която е създала. Но мисълта да живеем в бъдеще, където няма да доминират единични компании като Google или NSA, е доста приятна.
Discussion about this post