На олимпийско ниво, където велосипедистите са приблизително в еднакво физическо състояние, разликата между победителя и останалите често се свежда до аеродинамиката на самия велосипед. Колкото по-гладко преминават въздушните потоци около колоездача и рамката, толкова по-малко той ще усеща съпротивлението на вятъра и ще се придвижва по-бързо. Инженерите от “Cervélo” използват изключително висок клас изчислителна техника за динамиката на флуидите и виртуален аеродинамичен тест, симулиращ въздушен тунел, за да проектират “P5” – най-аеродинамичният велосипед, създаван някога. (информация – www.popsci.com)
С помощта на този софтуеър, екипът на “Cervélo” проектира и тества във въздушен тунел десетки прототипи “P5”, преди да изгради самия модел. Също така определи и изглади зоните, които могат да причинят плъзгане. Така например, инженерите снижиха кормилото на велосипеда и добавиха вътрешни кабели за хидравличните спирачки, а същевременно направиха задния край на седалката по-заострен, което понижава турбуленцията и позволява на въздуха да преминава по-плавно покрай велосипедиста. Промените водят до 75 грама по-малко съпротивление спрямо предшественика на “P5.” Редуциране, което може да доведе предимство от около 1 секунда/километър – достатъчно за златото на 44-километровото трасе!
Discussion about this post