Липсата на достатъчно потребителско търсене е в основата на слабите продажби на настолни компютри на територията на Европа през първото тримесечие на 2011г. Данните, публикувани от Context отбелязват, че големите дистрибутори и търговци на дребно са станали свидетели на едва 40% търсене на персонални компютри, както от индивидуалните така и от корпоративните потребители. Развитието на тази тенденция има за резултат драстичен спад в продажбите в повечето от страните на континента, информира techeye.
Според данните, средния спад за тримесечието на европейския пазар на персонални компютри е около 2,9%. Общите продажби, ориентирани към потребителите в цяла Европа отбелязват понижение с около 16,5% през първото тримесечие на 2011г. От своя страна Великобритания отчита спад от 7,7% тъй като това е страната, която е най-силно зависима от потребителското търсене. Според данните на Context състоянието на пазара можеше да е далеч по-лошо, ако не беше наличието на стабилния компютърен пазар в Германия, където основен акцент в продажбите са бизнес потребителите.
От гледна точка на пазара за нетбуци данните показват, че продажбите се понижават с около 5,8% през първото тримесечие, в сравнение с предходната година. Отново в основата на това представяне стои намаленото внимание на потребителите към устройствата. В резултат, на което продажбите на таблети, които в момента в най-голяма степен привличат интереса на потребителите генерират ръст от 910% за тримесечието. Анализа показва още, и че представянето на петте най-големите икономики генерира 70% от общите продажби за региона. От друга страна Context прогнозираха, че ако тенденциите продължат за в бъдеще наличието на множество компютри на пазара неизменно ще понижи цените им.
Discussion about this post