Според данни на eMarketer през изминалата 2010г. на територията на САЩ са продадени 70 млн. таблет устройства, 50 млн. от които са били iPad. Успоредно с това от компанията очакват на световния пазар на таблети през 2011г. да бъдат доставени повече от 80 млн. единици. Невероятната скорост, с която таблетите набират популярност сред потребителите и производителите не е тайна за никой. Това от своя страна стимулира все повече компании да разработват свои устройства. PlayBook на Research In Motion, Iconia на Acer, IdealPad на Lenovo, а също и Xoom на Motorola са малка част от разнообразните устройства, които ще наситят пазара на таблети, и които съвместно ще превърнат 2011г. в годината на таблет устройствата, информира computerworld.
Един от основните въпроси свързан с популярността и разпространението на самите устройства е свързан с платформите, които могат да поддържат. Основните операционни системи, които управляват устройствата в момента са Android 3.0 Honeycomb на Google, Windows на Мicrosoft, iOS на Аpple, както и BlackBerry OS. Това са платформите, които в най-голяма степен се конкурират помежду си в стремежа си да увеличат пазарния си дял в сегмента. В голяма степен съревнованието между компаниите ще се реши от отделните стратегии, на които производителите ще заложат в сектора.
Очаква се в рамките на 2011г. да бъдат представени много нови устройства, голяма част, от които ще бъдат базирани на Android платформата. Тъй като все повече компании предпочитат да интегрират операционната система на Google в своите устройства, отколкото да влагат усилия и ресурси в разработването на собствена платформа. Това от своя страна ще засили разнообразието на устройствата в сектора и ще бъде сериозно предизвикателство за конкурентите платформи.
На този етап е трудно да се предвиди поведението на основните компании в пазара на таблети, както и конкретните стратегии, на която всяка една ще заложи през 2011г. за увеличаване на пазарния си дял в сегмента. Все пак е сигурно, че таблетите ще разширяват възможностите си и ще привличат все повече потребители. А на нас не ни остава нищо друго освен да проследим развитието на сегмента през 2011г. Година, която се очаква да бъде доминирана изцяло от все по-популярните таблет устройства.
Discussion about this post