Понякога на технологичните продукти не им е писан дълъг живот на пазара. Поради една или друга причина, компаниите често решават да спрат от производство определен недостатъчно рентабилен продукт. Дали защото са разочаровали публиката или просто не могат да се справят с конкуренцията, някои продукти просто трябва да бъдат изтеглени от пазара.
В по-добрия случай един модел се спира от производство, за да бъде заменен от по-нова версия. Тази година, обаче, като че ли преобладаваха случаите, в които спрените от производство продукти по една или друга причина не оправдаха очакванията както на създателите си, така и на потребителите. Нека си припомним на кои продукти беше сложен края през 2011 година.
1. Sony спряха конзолата PSPgo
PSPgo имаше два главни недостатъка: висока цена и ограничено съдържание. Конзолата позволяваше само играта на дигитални игри, с което успя да отблъсне повечето геймъри. Затова миналия април Sony взеха разумното решение да я спрат от производство.
2. Yahoo спряха Buzz
Buzz беше отговорът на Yahoo към конкурентни услуги като уеб сайта Digg, например. Buzz беше социален генератор на новини. На пръв поглед подобна идея е добра на теория, но Yahoo демонстрираха, че на практика нещата стоят по различен начин. Затова на 21 април те спряха да поддържат сайта.
3. Google прекратиха Google Video
Преди Google да заплатят $1,65 милиарда за придобивката на YouTube, те си имаха собствена услуга за видео с доста креативното име Google Videos. На 29 април компанията най-накрая разбра, че от Google Videos вече няма никаква полза и официално сложи край на услугата.
4. Cisco прекратиха камерата Flip
През 2009 година Cisco купиха компанията Pure Digital за половин милиард долара. Плодът на тази придобивка беше джобната камера Flip – въпреки добрите си възможности, смартфоните я направиха напълно излишна. На 21 април Cisco официално обявиха, че спират производството й.
5. Sony прекратиха линията фотоапарати NEX-3
Линията NEX-3 трябваше да бъде липсващото звено между професионалните DSLR фотоапарати и потребителските модели от типа насочи-щракни. Целта на Sony, обаче, не бе изпълнена затова още през февруари месец те я заместиха с новата линия апарати NEX-5.
6. Microsoft прекратиха лъскавия Xbox
На 16 август Microsoft обявиха намерението си да заложат единствено на матираното покритие в линията конзоли Xbox 360. Това автоматично дръпна шалтера на производството на Xbox с лъскаво покритие. Причината? То било по-податливо на одрасквания и отпечатъци от пръсти.
7. HP спряха таблета TouchPad
Нали не си мислехте, че ще ги пропуснем? HP заслужават първото място във всяка една класация за най-феноменално спрян продукт. Таблетът TouchPad сложи край не само на опита на компанията да навлезе в този пазар, но и на целия им бизнес с операционната система WebOS. И докато някои оплакваха загубата на този безспорно обещаващ таблет, други си го поръчаха по Интернет на цена от $99.
8. Microsoft прекратиха плейъра Zune
На 4 октомври софтуерната компания официално спря от производство музикалния плейър Zune. Вместо да продължават да разработват самостоятелни музикални устройства, Microsoft направиха разумното решение да инвестират в музикални функции в операционната система Windows Phone.
9. Apple спряха $999-овия MacBook
След представянето на ултратънкия и лек MacBook Air, белият пластмасов ноутбук MacBook, който се продаваше на цена $999, стана излишен. Затова на 20 юли Apple решиха да го спрат от производство. Като се има предвид фурора около ултрабуците, започнал именно с MacBook Air, едва ли някой би определил това решение като неразумно.
Discussion about this post