Литиево-йонните батерии намират масово приложение в индустрията, но могат да бъдат нестабилни и да избухнат в пламъци. Добър пример в това отношение са проблемите с Galaxy Note 7, но такива изпитват и някои електрически автомобили на пазара. Инженери на Toyota работят над нова технология, която да доведе до създаването на по-сигурни и евтини литиево-йонни батерии. Успоредно с това те ще предлагат повече мощност при същите размери, информира VentureBeat.
Тоyota планират да започнат да ги използват в своите електрически автомобили, както и да позволят на другите производители да ги интегрират към бъдещите си модели. Стабилността и сигурността са основните предимства на новите батерии на компанията. Инженерите са разработили подобрена система за контрол, която позволява мониторинг на температурата и състоянието на 95% от клетките на батерията. Ако се открият доказателства за даден проблем системата или ще блокира дадена клетка или ще изключи цялата батерия, за да се предотвратят инциденти.
Инженерите на Toyota са намерили как да намалят размерите на всяка клетка, като скъсяват разстоянието между анода и катода, където се движат активните йони при зареждането и разреждане. Крайният резултат е почти два пъти по-голям капацитет от приблизително 8.8 киловат часа, като увеличават с две трети размерите на батерията. Първият автомобил на Toyota, който ще използва новите батерии е предстоящия Prius Prime. Според данните този модел ще може да изминава около 60 километра с едно зареждане преди да се активира двигателя.
Discussion about this post