Преработката на уеб сайт е велико чувство. Усещането се създава от факта, че захвърляш старото и правиш нещо ново. Чиста работа. Но не трябва да се пренебрегват и класациите в търсачките, както и мнението на старите посетители за сметка на търсенето на нови.
Трите златни правила тук ще ви помогнат да постигнете своето без да изпадате в критични ситуации.
1. Променете дизайнът, не усещането, което той създава.
Драстичната промяна на дизайна може да се окаже убиствена за трафика. Не искате посетителите да се чудят дали са на правилното място. Но и не бива да робувате на старото. Най-добре открийте кои са ключовите елементи, т.е. тезикоито са се превърнали в запазена марка – цветовете, иконите или фотографиите, и шрифтивете. В редки случаи логото може да ги замести, но е индивидуално за всеки случай.
2. Внимавайте да не затриете класациите на сайта в търсачките.
Всяка промяна на структурата неизменно ще предизвика „непохватно държание“ в Google, защото страниците ще се индексират отново.
Първо, не променяйте тагове и мета описания.
Второ, запазете същите колкото се може повече URI на страниците си. Ако не може, използвайте препратки тип „301”. Това означава, че Google ще знае. Че страницата е с нов адрес и ще „препрати” към новия адрес всичко, което пази за старата страница.
Ако използвате Apache web server, най-лесният начин за това е с настройките в .htaccess. Ето един урок как се прави. Може да постигнете същот и с PHP скриптове.
И накрая, направете нужните промени във файла robots.txt и изпратете нов Sitemap на Google.
3. Винаги правете резервни копия на файловете.
Това е винаги добра идея. Има различни начини за копие на сайт, но най-лесният и интуитивен е редовен back-up на файловете.
Промяната на дизайна на уеб сайт е една от „най-болезнените” фази в неговото съществуване, защото след определен период „създателят” иска „ново дете“.
Когато настъпи този момент, не забравяйте „златните” правила.
Discussion about this post