Вече мина повече от година от дебюта на 3D телевизията на потребителския пазар. Една година е много време в света на технологиите и в случая с 3D технологиите, това време показа, че, като че ли, все още не сме готови за тях. Някои анализатори дори предрекоха бързия им край.
Не всички, обаче, са на това мнение. Според сайта Cnet.com, например, бъдещето на 3D е по-скоро оптимистично и тази прогноза определят няколко фактора: постепенното намаляване на цените на 3D продуктите, увеличаващият се потребителски интерес към разнообразно видео съдържание и ангажираността на Холивуд да създава достатъчно филми, показващи възможностите на тази технология.
И все пак, повечето специалисти смятат, че ако има жанр, в който 3D ще се представи най-блестящо, това са игрите. Да вземем за пример Nintendo: съвсем наскоро компанията намали цената на конзолата 3DS, която още с появата си показа, че е преодоляла два от най-големите недостатъка на 3D продуктите – високата цена и нуждата от 3D очила.
Друг фактор, който доказва макар и бавното раздвижване на пазара за 3D технологии е заформящият се между големите имена в индустрията спор за това коя технология е по-добра – пасивните 3D или активните 3D системи. Първата технология получи поддръжници в лицето на LG и Vizio, а втората – на Sony, Samsung и Panasonic.
Засега потребителите изглежда показват по-голям интерес към пасивната 3D технология. Въпреки това, обаче, много по-голяма част от тях биха си купили обикновен LED телевизор, отколкото такъв с 3D възможности, дори ако и двата продукта се продават на една и съща цена. Все още повечето зрители не мога да бъдат убедени, че 3D телевизорите ще гарантират толкова добра картина колкото обикновените HD модели.
Има един бизнес сектор, в който интересът към 3D, обаче, нараства главоломно и това, разбира се, е кино индустрията. Все повече и повече зрители показват готовност да платят повече, за да гледат новоизлезлите филми в 3D формат и повечето дори не споменават неудобството от носенето на очила за проблем. Ако Холивуд продължава да поддържа този интерес с филми, които наистина показват възможностите на технологията, а не се продават под 3D етикет само за да вземат парите на зрителите, 3D лесно ще намери начин да се пренесе от големия екран на телевизора във всекидневната ни.
Discussion about this post