Наскоро, френската организация Autorite de la Concurrence, която се занимава с това да поддържа благоприятна конкуренция на пазара, проведе проучване, за да разбере коя компания се изявява като лидер в рекламирането онлайн. Резултатът, разбира се, не удиви никой. Оказва се, че Google държат 90% от рекламната индустрия, базирана на търсене в Интернет, в европейската страна.
Сега, докладват Allthingsdigital.com, французите се канят да разследват отблизо начините, по които компанията се възползва от доминиращата си роля в търсенето, за да окупира рекламния пазар. Френската организация явно няма нищо против, че Google са лидери в търсенето. Това, което ги притеснява, е фактът, че върху рекламния онлайн бизнес се е наложил монопол.
Google, разбира се, съвсем не са съгласни, че спират конкуренцията на пазара за онлайн реклами. В изявление говорител на компанията поясни, че рекламите, базирани на търсене в Интернет, не са единственият начин за рекламодателите да предложат продуктите си. „Ако цената на тези реклами се повиши, рекламодателите могат да се ориентират към други формати, както онлайн така и офлайн. Това означава динамична и конкурентна индустрия,” допълват от Google.
Discussion about this post