Хибридните автомобили ще играят все по-голяма роля в развитието на автомобилизацията. Няма голям автопроизводител, който да няма или да развива за гамата си подобни модели. В Щатите, естествено за тях, заложиха първо на хибридизацията на големите автомобили тип SUV, като преработиха за целта съществуващи модели. Съвсем друг е пътят в Европа, където се залага на изцяло нови модели и концепции, предназначени най-вече за ежедневна употреба в градски условия.
Еврохибридите определено са с по-добър дизайни и заложени в тях интересни идеи, нещо които виждаме в два конкретни примера от водещи европроизводители – концептуалните REVOLTe на Citroën и Volkswagen L1 1-Litre Car.
С Revolte Concept Citroën издига на ново ниво луксозните малки автомобили. Дизайнът на колата направо блика от енергия, автомобилът дава ярка представа за луксозния, компактен и високотехнологичен хибриден градски автомобил на близкото бъдеще. Този тип автомобили ще играят все по-голяма роля в градския пейзаж, изпълвайки го с елегантност и стил,като предлагат на собственика си достатъчно икономичност и практичност.
Външността на колата е донякъде инспирирана от прочутото „грозно пате“ – на марката – 2CV /дю шво/, кола за пръв път прекрачила границите на милионите в продажбите си. REVOLTe съдържа в чертите си същите атрибути на класическите и вечни теми в дизайна на двойния шеврон, който кара хората на улицата да обръщат главите си след неговите модели. Има разбира се и разлики в автомобилите, разделени от 50 години във времето – докато 2CV беше непретенциозно и просто в техническо отношение творение, REVOLTe е супер-интелигентен и впечатляващ, с жив и въодушевен дизайн.
Колата е наистина компактна – дължината й е едва 3.68 м, широчината 1.73 и височината 1.35 м. Калниците впечатляват, общата форма е доста закръглена и в същото време атлетична със скулптурните страници, повтарящи формата на покривната линия, всичко това в крайна сметка даващо на колата пригладен и елегантен профил.
Discussion about this post