През 2010 Ню Йоркският новак в бизнеса Birchbox създаде блог за продукти за красота преди да има каквито и да е клиенти. Днес, за да поддържа апетита на читателите си, Birchbox има многобройни редактори и публикува половин дузина поста всеки ден, успоредно с онлайн списанието си. Според данни на complete.com трафикът на Birchbox.com е нараснал с 6 500% през 2011 до над 110 000 уникални посещения на ден. Компанията има 44 000 Харесвания във Facebook, 14 000 последователи в Twitter и 9 400 абоната в Youtube. Броят на новите последователи на блога расте всеки месец.
Къде е разковничето? Ето какво обобщава блогърът Джеф Оджен в www.socialmediatoday.com: Според Оджен успехът на Birchbox може много лесно да се обясни с едно изречение. Той цитира Браян Кларк, изпълнителен директор на CopyBlogger Media, който казва следното: „да привлечеш правилните хора, за да постигнеш специфичната си цел“ или с други думи „трябва да поставиш качеството пред количеството“.
Какви са начините?
1. Превърнете съществуващите си клиенти в читатели.Настоящите ви клиенти могат да бъдат отличен източник на качествени читатели за новите ви публикации. Много често те се идентифицират с демографската ви таргет група. А освен това, те вече ви познават.
2. Избягвайте подвеждащи техники за привличане на повече трафик
Подвеждащите заглавия и разни слайдшоута са честа практика за привличане на повече читатели от различните блогъри, но това не означава, че те създават мрежа от качествени читатели.Затова заглавията трябва да бъдат кратки, но достатъчно описателни и да казват на читателите какво да очакват. Опитайте се да пишете кратки и конкретни статии, все едно читателят, за когото пишете, седи на масата в кафенето срещу вас.
3. Пишете за много специална публика
Създаването на широка мрежа може да е добра за генерирането на голям трафик, но с изобилието на опции в интернет пространството, страстните последователи на блогове гравитират около много специфични публикации. Това е една от причините много нишови медии да растат, докато обикновените, неспециализирани публикации отблъскват читателите. Затова е много важно да познавате аудиторията си.
4. Публикувайте на други места и използвайте гост-блогъри
Позволявайки на гост-блогъри да публикуват в блога ви, ще ви донесе двойни печалби – повече съдържание и нови читатели. Гост-блогърите често насочват собствените си последователи към публикациите им на други места, а и вие трябва да ги окуражавате да правят така. В идеалния случай тези читатели започват да разпознават блога ви и стават негови последователи. По същия начин, като публикувате в други блогове, които разглеждате теми, подобни на вашата, можете да привлечете нова аудитория.
5. Насърчавайте лоялност чрез постоянство
Помагайки на читателите ви да знаят какво да очакват, ги кара да превърнат проверяването на блога ви за нови постове в ежедневна рутина. С нарастването на последователите ви, трябва да увеличавате и честотата на публикациите си. Като за начало, публикуването на постове по определен график ще ви помогне да привлечете лоялни читатели.
6. Бъдете точни и актуални
Бъдете точни, актуални, интересни и лесно смилаеми. Всичко е въпрос на социална относимост. Помислете дали някой, прочитайки поста ви, би го споделил във Facebook? Ако отговорът е да, значи е добро попадение.
Discussion about this post