В момента Facebook сформира собствен екип от софтуерни и хардуерни инженери за създаването на бъдещ смартфон на компанията. Очаква се евентуалната премиера на устройството да се състои през следващата година и информацията за това предизвика вълна от противоречиви коментари в интернет. Голяма част от тях са свързани с потенциала, който подобен смартфон би имал, за да се конкурира успешно в сектора, информира slashgear.
Aнализаторите очакват компанията да използва устройството, за да генерира допълнителни приходи от реклама. Именно този компонент, обаче се очертава като най-слабия в бъдещата стратегия на Facebook в пазара на смартфони. За сравнение Google успя да генерира приблизително $9 от всеки един Android OS модел на пазара в първата година на платформата на пазара.
Ако приемем, че Facebook ще успее да удвои или утрои тази стойност и достигне до $30 на година от реклама за всеки свой смартфон това пак е твърде малка печалба, която едва ли би оправдала инвестициите на компанията. Още повече, че огромната конкуренция в сектора допълнително ще затрудни продажбите на подобно устройство, което едва ли би отчело повече от няколко милиона доставки за година. Сумата, която Facebook ще спечели от своите смартфони при тази ситуация не би била толкова впечатляваща и ще е много любопитно да проследим на каква стратегия ще заложи компанията в сектора.
Discussion about this post