Антитръстовата комисия на САЩ разследва Google, по обвинение, че поставят по-висок рейтинг на своите продукти, информират от Tech Radar. В тази връзка, бившият Google CEO и настоящ председател на борда, Eric Schmidt, смята, че когато една компания предлага допълнителни услуги свързани с основния си бизнес, те не трябва да се считат за нелоялна конкуренция.
Schmidt е на мнение, че пазарът е много динамичен, и всеки лидер трябва да предлага нови начини за запазване на водещата си позиция. В тази връзка, той цитира новото ‘дете-чудо’ на Apple, виртуалният асистент Siri, като едно от доказателствата за това, че Google трябва да намират нови нчаини да се котират добре на пазара.
За сведение, доминацията на Google сред онлайн търсачките доведе до раследване от страна на властите дали компанията не използва нелоялни начини за издигане на рейтинга на собствените си продукти.
Това доведе до изявлението от страна на, и бивш CEO на компанипта, Eric Schmidt, че Siri е само един от примерите, че този бизнес се развива постоянно, и който влага средства и усилия, ще продължи да има най-големи успехи.
„Историята показва, че всяка популярна технология може да бъде постепеннo изместена от изцяло нови модели, така че не може да става и дума за нелоялна конкуренция, в случаите когато някоя компания прави всичко възможно да е най-добрата на пазара”, споделя Schmidt в Google Docs.
Анализаторите припомнят, че в рамките на само няколко седмици след изслушването пред антиртъстовата комисия, Apple представиха един изцяло нов модел на онлайн търсене със Siri, и това предизвика най-различни коментари, които варираха от ‘Apple навлизат на пазара на търсачките’ до ‘Apple ще се превърнат в екзекутора на Google’.
Според Schmidt, Google са под голям натиск поради погрешното схващане, че дават по-висок рейтинг на своите продукти. Schmidt твърди, че тези ‘други услуги’, заради които е антитръстовият иск, са всъщност част от цялостната услуга на Google за онлайн търсене.
„Не само този иск, но и новият виртуален асистен Apple Siri подлагат компанията ни на огромен натиск, и Google трябва да реагират като предложат по-качествени и добри начини за търсене, за да бъдат доволни потребителите, и да може компанията да запази лидерството си”, заключава той по въпроса.
Discussion about this post