Движението по улиците остана едно от малкото приятни неща през последния месец. Трафика намаля съществено, повечето хора използват автомобил само по необходимост. Дали поне малка част от това ще се запази след вдигането на ограниченията? Не. Трафика отново ще превземе улиците със всички екстри – задръствания, проблеми с паркирането и други.
Чуваме и виждаме, че много компании работят върху самоуправляващи се автомобили, но скоро такива няма да видим по улиците. Причините са няколко – много от компаниите нямат идея какво точно правят, а просто експериментират за да не останат по-назад от конкуренцията. Дори и да блеснат с поредния инцидент – това отново си е реклама за тях. Тоест и те са в играта. Другата по съществена причина е, че почти всички компании вървят по грешен път. Те искат да направят модел на човешкото управление на автомобила, което се оказва изключително сложно поради огромната информация, която се налага компютрите да обработват за да взимат решения подобни на човешките. А защо тези компании не сменят подхода? Защото за сега само човека управлява автомобили. Магаретата, конете, кучетата, котките не управляват автомобили и няма от къде да взаимстваме опит.
1. Стъпка изчисляване на свободното пространство:
Хубавото обаче е, че един от кошмарите и на младите и на опитните водачи – успоредното паркиране може да се модулира много точно и успешно и е вероятно скоро да има автомобил, който да се паркира сам. Успоредното паркиране се базира на траектория,която може да бъде изчислена бързо и просто на базата на габаритите на автомобила, минималния радиус на завой и свободното място. Вижте илюстрациите:
2. Позициониране на автомобила на база габарити и радиус на завой
3. …и втората част от дъгата
4. Готово, браво!
Вижте и видеото – продто нали, особено ако някой може да го прави вместо нас.
Discussion about this post