Google отдавна вече са синоним на световната мрежа. Едва ли има потребител, който да не е ‘питал’ поне веднъж Google за отговора на нещо неизвестно. Дали обаче това е само влияние и доминиране на пазара на онлайн търсачките или можем да спекулираме с идеята за нещо ново, което се задава в интернет?
Не е тайна фактът, че в Америка, например, болшинството от децата и възрастните дори не знаят, че в браузърите има лената за въвеждане на URL адрес. И това като че ли се превръща в трайна практика за всички интернет потребители извън границите на САЩ.
Като че ли множеството сайтове с изобилие от информация станаха толкова много, че вместо да запазваме линкове в браузъра, все повече прибягваме до услугите на най-добрата в момента търсачка в световната мрежа. Достатъчно е да знаем едно име на фирма, или продукт, и за секунди можем да изведем сайта на търсената компания на първата страница на търсачката. Защо тогава да не се замислим, че може би не е далече времето, когато браузърите ще станат само съпътстваща програма за ползване на Google?
Стига се дотам, че дори популярни сайтове като Twitter и Facebook се достъпват през търсачката на Google – сякаш усилието да се запомни точния URL адрес не си заслужава. На какво се дължи това?
На първо място, нека отбележим фактът, че именно бизнесът, в желанието да улснява своите клиенти при търсенето на корпоративния сайт или друга продуктова информация, от години практикува следния съвет: „За по-сигурно, за да не попаднете на някой сайт с подобно на нашето име, напишете в Google моето име, и ще попаднете на моя фирмен профил.” Струва ви се нерелано? Поговорете си огава с конкултант на някоя малка фирма с неголям брой продукти и услуги.
На второ място, хората бяха доста отегчени от честите гршеки в миналото свързани с различните раширения за домейни – .com, .org, .net, и други. Съвременнните уеб сайтове отдавна нямат този проблем, тъй като дори и да изпишете част от URL адреса на търсения сайт, търсачката по подразбиране за вашия браузър ще изведе списък със резултати, от който да избирате. А Google обикновено е предпочитана търсачка за тази цел.
На трето място, натовареното ни ежедневие често ни кара да разчитаме на подобна добра услуга – а в това отношение Google са наистина добри – и вместо да помним редица факти, просто изписваме търсенето, и в 99% от случаите намираме желаното от първия път.
И накрая, нека си спомним разочарованието през последната година от ‘натоварената тежко’ с плъгини Mozilla. Оказва се, че потребителите се интересуват от това да намерят търсеното онлайн бързо повече, отколкото да си ‘играят’ с екстрите на Mozilla. Като вземем предвид и преминаването към сърфиране от мобилни устройства, не е изключено да видим скоро тенденция в преминаване на потребителския интерес повече и повече единствено към леки версии на браузъри, с които да се достъпват изобилието от онлайн услуги, които имат качествени алтернативи за напрактика всеки добър (но скъп) потребителски софтуер.
И както iPhone се споменаваше през първата част на 2010 година като синоним на смартфон, не е изключено през 2011 година, потребителите да говорят за сърфирането в интернет като: “Отвори Google да проверим какво има онлайн”.
Discussion about this post