Когато става въпрос за мотивация на служители, повечето хора без да се замислят ще ви отвърнат, че парите са единственият стимул за свършване на работата. Има хора по свта обаче, които мислят различно.
Противно на общоприетото схващане, има много други неща, които служителите ценят повече от размера на заплатата си. Например, ако с тях се отнасят правилно, служителите не само ще бъдат готови да работят за по-малко пари, но и ще бъдат по-щастливи и по-продуктивни.
Ако се питате какво толкова служителите може наистина да искат повече от пари, вижте анализът, който ни предлагат от INC.
1. Да се чувстват горди
Служителите искат да могат да се похвалят с успехите в живота си, а не да се извинят за неуспехите си. Те искат хората, с които разговарят на тема какво работят да бъдат поне малко впечатлени.
2. С тях да се отнасят справедливо
Докато почти всеки осъзнава, че животът не е справедлив, служителите не искат шефа им да направи живота им още по-несправедлив, отколкото вече е. Служителите мразят фаворизирането. Те очакват бонусите да отиват при тези, които работят здраво, а не при тези, които имат навика да се подмазват на когото трябва.
3. Шефът им да е достоен за уважение
Разбира се, служителите искат уважение от страна на шефа им, но те самиоте също толкова силно изпитват необходимост да изпитват респект към тях! Служителите искат да вярват в това, че шефът им е лидер, който е достоен за тяхната лоялност.
4. Да бъдат чувани
Служителите мразят, когато шефът им по всякакъв начин им показва, че не иска да чуе това, което те имат да му кажат. Служителите естествено не очакват шефа им винаги да слуша техните съвети, но ако един шеф има навика да игнорира служителите си, то на него не му пука за тях.
5. Да имат личен живот
За повечето шефове (особено предприемачите) работата е начин на живот. Служителите обаче обикновено мислят за приятелите и семейството си като за „истинския им” живот. Никой служител не обича работата му да го държи твърде далеч от семейството му.
6. Да не са под стрес
Обикновено служителите имат твърде много неща да вършат и недостатъчно време за да ги свършат. Шефовете трябва да планират внимателно, да предвиждат проблемите и да поставят реалистични цели, така че те да не добавят ненужно стрес в живота на работниците и служителите.
7. Да чувстват сигурност
Няма разумен служител, който да очаква доживотна заетост. Това обаче не означава, че трябва да чувства несигурност и да има усещането, че над главата му виси меч. Служителите искат да знаят, че не си губят времето, когато дават най-доброто от себе си за компанията, за която работят.
8. Да бъдат от страната на победителите
И накрая, никога не подценявайте силата на екипната работа, особено когато работата в екип означава сваляне на другия отбор в прахта. Служителите не искат просто да бъдат отборни играчи, а да знаят, че играят в отбора на победителя.
Discussion about this post