Днес рекламите са бляскави и привлекателни, тъй като целта им е да привлекат вниманието ни и да ни накарат да пожелаем онова, което анонсират. Не ви ли се е случвало да си купите нещо само защото сте гледали реклама по телевизията? Рекламите за технологични продукти обаче не винаги са показвали силуетите на танцьори на фона на алтернативна музика. В миналото, когато технологичните продукти са били бавни и грубовати на вид, рекламите им са били също толкова нелепи.
От Huffington Post ни припомнят, че в миналото рекламите на технологични продукти изобщо не са били толкова съблазнителни, колкото са днес и въпреки това хората са били готови да дадат хиляди долари, за да могат да отнесат у дома си желаната джаджа.
Дали са осъзнавали нуждата от тези устройства, или са искали просто да са в крак с модните тенденции днес няма как да знаем. Възможно е и двете причини да са били валидни иначе как бихме си обяснили някои малко нелепи послания отправени от създателите на тези реклами.
Всъщност, ако трябва да сме честни, рекламите на технологични джаджи в миналото са били направо смешни и много често им е липсвала всякаква логика, но въпреки това, хората са били като омагьосани от тях. Ако искате да се уверите в това, вижте списъкът с нелепи стари реклами.
1. Голият мъж, който се прикрива зад Apple компютър казва: „Скоро се връщам, предстои да ме изгонят от рая“. Това е било мотото на рекламата: „Търсим най-оригиналната употреба на ябълката (Apple) от времето на Адам насам.“
2. Така са представяли 8-битовия Apple II през 1977 година, когато цената му от $ 1 298 е била внушителна за Силиконовата долина. Домакинята реже ябълки на кухненския плот, докато мъжът й работи на компютъра. „Скъпи, няма ли да хапнеш нещо? Като гледам колко много платихме за този Apple Computer, може известно време да не можем изобщо да си купуваме храна“.
3. „Имам червено вино и компютър. Нямам нужда от мъж!” Добре изглеждащата бизнес дама с чаша вино в ръка е седнала пред прочутия през 1978 година компютър Equinox 100 Microcomputer. Компютърът Equinox е работил с процесор 8080A, осмична клавиатура и LED панел за показанията. Той е бил съвместим с S-100 (първия индустриален стандарт за разширителна шина в микрокомпютърната индустрия) и е използвал касети за зареждане на софтуера.
4. „Хей, не мислиш ли, че може и да спечелим, ако гледаме в екрана?“
5. „Надявам се един ден принтерите да бъдат по-малки, да сe развалят по-рядко, и да са по-полезни когато има нужда от тях“. Според медийните анализатори това не се е променило.
6. Рекламата ви посочва 13 причини да си купите АCE1200. Този човек обаче пита дали може да си прави хляб с него.
7. „Вие всъщност не се интересувате от този компютър, а гледате рекламата защото харесвате пуловера ми“.
8. Според тази реклама, домашният компютър от Texas Instruments може да ви върши работа като ментор, счетоводител, библиотекар, офис помощник, професионален отбор по футбол в собствения ви дом. Въпросът към хората с тези роли застанали около устройството звучи съвсем естествено: „Какво по дяволите правят всички тези хора в дома ми“.
9. Тази реклама за наемане на програмисти гласи, че човекът на нея е „брограмист“. „Брограмист“ е програмист, който нарушава обичайните очаквания да се държи тихо и кротко както подобава на програмистите. Вместо това той си избира за атрибути официални дрехи, бели ризи, и казва на всички „бро“ („братче“). С терминът „брограмист“ останалите програмисти наричат хората, които презират. Рекламата за наемане на програмисти е озаглавена „Бях ‘брограмист’ още преди това да стане готина професия, братче“. Очевидно това е един ‘бриграмист’, но компанията, за която работи е променила това как го възприемат околните. Това се подразбира и от младата жена, която е седнала на бюрото му и го е прегърнала.
10. „Кой постави този хляб върху моя хард диск?”Очевиден е намекът за това колко евтини са байтовете, за които плащате ако си купите този хард диск. А е възможно и да се търси аналог с идеята, че устройствата са толкова търсени, че се „харчат като топъл хляб“.
11. Игра на думи с популярен филм на Уди Алън от 60-те години на миналия век – „Take the money and run” („Вземи парите и бягай“). Популярният NEC MultiSpeed DOS компютър е бил рекламиран като „Take the Multi and run” (“Вземи Muilti и бягай“), а под надписа в рекламата стоят с големи букви думите „Multispeed” („Мулти бърз“). Така мотото на реклата, че „въоръженият грабеж е нещо великолепно“ става малко по-разбираемо.
Discussion about this post