Тези от вас, които следят пазара на IT продукти знаят, че през 2014г. бе най-големият бум в продажбите на таблети. В последно време обаче смартфоните започнаха масово да получават големи дисплеи с диагонал межди 5″ и 5.5″, което неминуемо оказа своето влияние и върху пазара на таблети.
Последното доказателство за това са резултатите от проведено от компанията TrendForce проучване. От него става ясно, че през 2014г. на пазара в световен мащаб са продадени 192 милиона таблети. Година по-късно резултатът е 168.5 милиона, което се явява с 12.2% по-малко. Тенденцията е цифрата още да спадне и в края на настоящата 2016г., броят на продадените таблети по света да е 151.8 милиона.
Друго интересно заключение до което стигаме, разглеждайки данните от проучването публикувано в Patently Apple е, че американският гигант отчита сериозен спад в продажбите на iPad – 49.6 милиона, което е с около 22% по-малко от резултата за 2014г. При Samsung също има спад, но по-малък – 33.5 милиона, което е с 18% надолу.
В Топ 5 на най-продаваните марки, забелязваме две, при които има и ръст. Това са позиционираните на 3-то място Lenovo с 5.8% спрямо 5.6% и Amazon, които от 5-ти с 2% стават 4-ти достигайки 3.3%.
Аналитичното проучване на TrendForce показва още, че за последната година има сериозен процентов ръст в продажбите на таблети от алтернативни марки. Ако през 2014г. те са наброявали 65 милиона, то за 2015г. цифрата е 64.9 милиона. Това обаче в проценти разделяйки общият дял на пазара на таблети е 33.9% спрямо 38.5%.
Вашето мнение
Как ще се развие тази продуктова ниша в IT технологиите в близките няколко години все още са само предположения. Тук можете да споделите и вашето мнение по въпроса. Според вас таблетите имат ли бъдеще? Ако не, то каква е алтернативата?
Вижте още: Видео ревюто на Revo T831 3G – Фаблет с 2 SIM Карти
Discussion about this post