През 2012г. ни очаква ожесточен сблъсък между Apple и ултрабуците в пазара на преносими компютри. Водещите производители вече започнаха да представят второто си поколение от устройства, които имат за цел да привлекат в максимална степен интереса на потребителите. Предстои да видим дали новата категория ще успее да постигне значителни успехи в редуцирането на влиянието на моделите от MacBook гамата.
Анализаторите вече изчислиха, че очакват до края на годината пазарният дял на ултрабуците да достигне до 13% от всички ноутбуци в сектора. Необходими са много усилия и ресурси, за да може Intel и водещите компании да успеят да постигнат целта си от над 40% дял в сегмента. В момента се очертават четири ключови фактора, които притежават потенциала да предопределят успеха или провала на новата категория устройства, информира zdnet.
Цената на ултрабуците
Няма никакво съмнение, че това ще бъде най-важният фактор за популяризирането на ултрабуците сред потребителите. Постепенно започнахме да ставаме свидетели на устройства, които са достъпни на все по-ниски стойности, като Toshiba Portege Z835 и HP Folio 13, които са на разположение съответно за $699 и $899. Докато тази тенденция, обаче не придобие универсален характер и цената на преобладаващата част от ултрабуците не достигне поне $600, Apple ще продължи да се радва на комфортното си предимство в сектора.
Windows 8 OS
Всички очакват предстоящата платформа на Microsoft да се превърне в най-мощният стимул за увеличаване влиянието на ултрабуците в сектора. Функционалността на Windows 8 OS в голяма степен ще предопредели пазарният дял на устройствата в глобален мащаб.
Разработена, за да посрещне нуждите на таблети и персонални компютри, операционната система може да се превърне в основата за масовото навлизане на хибридни модели и дори ултрабуци със сензорни устройства. Именно това е едно от нещата, които потребителите очакват, така, че предстои да видим дали иновативният Metro UI няма да се превърне в онова липсващо звено от стратегиятта на Intel в сектора.
Корпоративните потребители
В съвременнитят динамичен свят няма нито една компания, която да се радва на успех в технологичният сектор без в една или друга степен да е привлякла интереса на бизнеса. Именно това ще бъде и ключовото изпитание за ултрабуците през 2012г., което ще ги принуди не само да се борят за повече корпоративни клиенти, но и ще ги сблъска с територия, в която Apple има изключителни силни позиции. Ако Intel и водещите производители намерят начин да подобрят присъствието си в бизнес средите, успеха на ултрабуците ще бъде гарантиран.
Apple
Първото нещо, за което се сещаме, когато чуем ултрабуци е невероятно малки и компактни размери, следващото, обаче неизменно е Apple или MacBook. Каквато и популярност да успее да придобие новата категория на пазара, компаниите няма как да не съобразят с факта, че Apple в действителност създаде категорията. Бъдещата стратегия на Intel трябва да бъде проектирана изцяло като ефективен отговор на действията на основният и конкурент.
Тъй като можем да очакваме появата на нови MacBook модели, които се отличават с много повече функции и респективно по-ниски цени. Ако ултрабуците успеят да изолират влиянието на тази тенденция и противодействат успешно на нея, само тогава могат да постигнат така желаният маркетингов успех от Intel и всички компании ангажирани с проекта.
Discussion about this post