Знаете ли каквo мислят вашите клиенти за продуктите и услугите ви? Собствениците на успешен бизнес осъзнават какво голямо значение има обратната връзка с клиентите, защото ако сте наясно с отношението на потребителите за вашите продукти и услуги, ще можете да си извлечете добри идеи, които ще ви помогнат да подобрите качеството им, и да разнообразите продуктовата си гама.
В тази връзка, всички специалисти признават, че осъзнаването на онова, което потребителите мислят за вашия бизнес, ще ви помогне да вземате находчиви решения, и ще може да съсредоточите енергията си в правилната посока.
Освен това, някои идеи могат да бъдат приложени успешно в маркетинг стратегията на компанията ви, а от друга страна, клиентите ви ще оценят това, че имат възможност да общуват с вас, и да знаят, че са чути.
Тъй като обратната връзка с клиентите не се ограничава до това да сложите кутия, в която потребителите да пускат своите препоръки и идеи, или до една форма за попълване на вашия сайт, Mashable представят четири лесни начина, с които можете да направите обратна връзка с вашите клиенти. Ето кои са те:
1. Онлайн анкети
Ако разполагате с имейлите на клиентите си, можете да направите оналйн анкета. Една от популярните онлайн услуги е SurveyMonkey, която предлага евтини уеб-базирани решения, които са изключително подходящи за малки я бизнес. Подобен подход е особено удачен, когато сте представили нов продукт, и искате да разберете има ли пробелми, и от какво естество са те. В тази връзка е добре да се знае, че е добре да промотирате анкетата и за Facebook, или Twitter, както и да помислите и за iPad версия.
2. Създаване на онлайн общност
Въпреки че повечето компании копнеят за обратна връзка с клиентите си, повечето от тях са доста далеч от тях, и не знаят как да гипривлекат в ‘открит разговор’. Get Satisfaction предлагат платформа за създаването на клиентски общества – в интернет, или Facebook, които мпгат да се дистъпват през мобилни устройства, или плъгини, които могат да бъдат инсталирани във всеки сайт. Интернет стартиращата компания Pixazza например, използва Get Satisfaction като форум за своите партньори, в който да се документират проблемите, с които са се сблъскали, и да се задават въпроси относно продуктите.
3. Онлайн Форум
UserVoice прдлагат опростена форма на онлайн форум, в който клиентите могат да гласуват, и да задават въпроси свързани с дадена компания. Услугата е безплатна.
4. Обратна връзка във Facebook или Twitter
Обществото обича анкетите и винаги се включва с удоволствие в тях, от което може да се възползва всяка компания, която има нужда да научи бързо мненията и препоръките на своите потребители. Нужно е само да публикувате въпрос или анкета на вашата Facebook стена, или в Twitter. Може да ползвате този подход, за да получите поглед върху настроението на потребителите ви за нов продукт, или дори за открит наскоро нов магазин.
Discussion about this post