Социалните мрежи отдавна се обособиха като изключително ефективна маркетингова платформа не само за големите корпорации, но и за по-малки фирми и дори индивидуални търговци.
Благодарение на игрите в тях, обаче, възможностите за реклама могат да станат още повече. По последни данни 10-те най-популярни игри във Facebook се посещават месечно от 10млн. души – 10млн. потенциални купувачи на разположение. Въпреки това, обаче, все още някои фирми не се решават да рекламират в социалните игри.
Според Mashable.com, това е в резултат на някои доста разпространени грешни представи за маркетинга в социалните игри. Вижте кои са те.
1. „Потенциалните ми клиенти не биха играли социални игри“
Това съвсем не е истина. Социални игри играят почти всички. Наскоро проведено проучване доказа, че средностатистическия играч е 43-годишна жена. Според експерти в бранша, повечето компании си мислят, че само майки на средна възраст играят FarmVille, но всъщност 33% от тези играчи са на възраст между 18 – 34 години. Преди да се откажете от реклама в социалните игри, първо се уверете, че ги познавате добре – доказано е, че всяка игра е най-предпочитана от определена възрастова група.
2. „Виртуалните светове не са за сериозни компании“
Все още повечето хора си мислят, че само фирми в сферата на забавленията рекламират в игри. Това, обаче, не е съвсем така. Ето, съвсем наскоро, например, компанията Volvo инвестира в реклама в играта MyTown, за да могат потребителите да научат за предстоящия им нов автомобил. Маркетинговият мениджър на Volvo Линда Гангери сподели, че кампанията е била изключително успешна, тъй като е рекламата е получила достъп до стотици хиляди потребители.
3. „Всичко винаги се върти около парите“
Да, вярно е, че производителите на виртуални стоки печелят милиони за несъществуващи неща, но не всичко в социалните мрежи се върти само около парите. Много от социалните игри са ангажирани с определни благотворителни каузи. YoVille събира пари за осиновяване на домашни животни, Mafia Wars за борба с болестта на Хънтингтън, a като цяло Zynga досега са дарили почти $3млн. за децата и жените от Хаити. Това означава, че и ако вие имате благотворителна организация, можете да използвате тези игри, за да достигне посланието ви голяма група от хора.
4. „Социалните игри са само временна прищявка“
Проучванията доказват точно обратното. Времето, което прекарваме в игра във Facebook, например, продължава да нараства. Според Mashable, играчите във FarmVille отделят цели 68 минути дневно на играта, а тези в Mafia Wars – 52мин. Което е по-важното, тенденцията показва, че хората не изоставят бързо игрите и играят една и съща игра в продължение на месеци. В такъв случай не бива да се страхувате, че рекламната ви кампания няма да има смисъл, защото потенциалните ви клиенти скоро ще напуснат играта.
Discussion about this post