Малцина се сещат за името на втората най-влиятелна фигура в Apple, дизайнерът, станал част от легендата заедно със Стив Джобс. Това е Джонатан Айв – най-дългогодишният дизайнер на Apple.
Оказва се, че той заема тази позиция в продължение вече на 15 години. Той е човекът създал външния вид на много от най-емблематичните и успешни продукти на компанията. Айв е работил по iPod, iPhone и iPad, както и по iMac и Air. Неслучайно Стив Джобс нарича в биографията си 45-годишния дизайнер свой ‘духовен партньор’“ в Apple. Ето защо решихме да ви представим някои от най-актуалните му съвети за дизайнери. Информацията е на Dvice.
1. Не мислете различно, мислете простичко
Въпреки че Apple ни внушават да мислим различно с мотото си ‘Think Different’, то очевидно Айв е на друго мнение. „Когато създавате един продукт, вие трябва да изпълнявате строга дисциплина. Ако наистина сте решени да създадете нещо добро, значи вашата цел ще бъде създаването на прости обекти. Ето защо успеете ли да налучкате кое е най-простата реализация на дадена идея, това означава, че сте намерили най-верния начин за представянето на нов продукт”.
2. Винаги задавайте въпроси
„Ние всички израстваме в живота си. Винаги обаче ще бъдете крачка пред другите ако задавате въпроси”. Според Айв истински иновации създават онези, които питат по-различни неща от тези, които вече знаем. Прекрасно очарование има в това да научите отговора на въпроса си, и да го очаквате абсолютно фокусирани и със запален поглед.
3. В един екип не трябва да има такова нещо като ‘аз’
„Има едно нещо, което искам всички да разберат, и то е, че дизайнер в Apple не съм само аз. Има екип от дизайнери с различни области на компетентност, и ние работим заедно, споделяйки една и съща цел, имайки едно и също занимание – правенето на страхотни продукти,” споделя Айв.
4. Доверете се на инстинктите си
„Ние не правим фокуси. Просто имаме усет за онова какво ще е полезно в утрешния ден от контекста на днешния,” категоричен е Айв.
5. Никога не става по-лесно
„Една победа никога не прави живота по-лек. Всеки ден се изненадвам като разбирам колко ми е трудно да си върша работата,” откровен е Айв. Айв откри, че последните 5 години след появата на iPhone, на компанията ѝ е било много по-трудно отколкото преди това. Това е времето, в което Apple се опитваше да наложи iPad, като в същото време задържи вниманието на потребителите върху iPod.
Discussion about this post