Сайтове като Facebook и Twitter постепенно интегрират социалните мрежи във всеки аспект от живота ни, включително и бизнеса. На всички вече трябва да ни е ясно, че един успешен бизнес не може да просъществува, ако не се саморекламира постоянно там, където са клиентите, а именно в социалните мрежи.
Компаниите по света бавно, но сигурно започват да използват различни методи, чрез които налагат присъствието си в Интернет. Вижте пет тенденции, които се оформят в бизнеса под влияние на социалните медии, предоставени ни от сайта Socialmediaexaminer.com.
1. Повечето компании все още правят първите си стъпки в социалните медии.
В наскоро проведено проучване, 66.5% от анкетираните компании споделят, че първите им опити да се наложат в социалните мрежи са започнали едва в последните 18 месеца. Около половината от тези компании използват подобни сайтове от година, а само 20% са запознати със социалните медии от поне 13-18 месеца.
2. Повечето фирми се фокусират върху „великата петорка”.
По-голямата част от компаниите използват няколко или всички от изброените пет най-влиятелни социални сайта – Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube и блогинг услугите. Лошото в това еднообразие е, че се пропускат не толкова влиятелни, но все пак достатъчно популярни и ценни сайтове като Flickr, например.
3. Нужни са две години, за да добият компаниите увереност в социалната си стратегия.
Все още изграждането на пълна социална стратегия отнема на бизнеса около две години. 25% от компаниите, които използват социални мрежи от две или повече години, споделят, че всички нужни инструменти за този тип бизнес вече са добре интегрирани в управлението им. Повече от 50% твърдят, че имат добре развита социална стратегия.
4. Повечето компании се фокусират върху предлагане на съдържание за сметка на комуникацията с клиенти.
Повечето компании все още не могат да проумеят главното предимство на социалните мрежи – връзката с клиентите. Голяма част от тях използват тези сайтове единствено, за да предлагат различен вид съдържание или да рекламират себе си чрез видео материали или други медии, но не правят достатъчно стъпки към осъществяването на ефективна комуникация с потенциалните си клиенти.
5. При повечето компании липсват инструменти за измерване на успеха.
Изглежда все още компаниите не знаят как да измерват успеха си и как да разбират дали даден ход е добър за компанията или не, поне що се отнася до социалните мрежи. По-малко от 15% от тях използват инструменти за измерване на възвращаемостта на инвестициите. Тези, които го правят, се фокусират главно върху употребата и входящия трафик.
Discussion about this post