Вече за никого не е изненадващо, че мобилните технологии са станали толкова голяма част от живота ни. Откакто телефоните се сдобиха с Интернет, пред тях постепенно се откриха необятни възможности във всички сфери на човешката дейност.
Една от сферите, които започват трайно да утвърждават присъствието си на мобилния пазар, е бизнесът. Днес, повече от всякога, успехът на вашия бизнес зависи от правилната стратегия, която ще вложите, за да достигнете мобилната аудитория. Вижте кои, според Memeburn.com, са петте правила на успешната мобилна стратегия.
1. Пренасочете тези, които влизат в уеб сайта ви през телефона към мобилния си сайт. Това става чрез сканиране на платформата, сканиране на типа на браузъра и проверка на това какво устройство е било използвано. Не използвайте директно пренасочване, тъй като понякога става объркване и системата погрешно тълкува, че даден потребител е влязъл в сайта ви през телефона. Най-доброто решение е да добавите съобщение, което да гласи, че сте засекли, че клиентът ви е влязъл в сайта ви през телефона си и че ако желае, може да премине към мобилната версия на сайта.
2. Опитимизирайте съдържанието и функционалността. Най-голямата грешка е мобилният ви сайт да се превърне в огледално копие на оригиналния. Най-добре да приложите в мобилния си сайт навигация, която да прилича на тази използвана в смартфоните – така потребителите ще могат по-лесно да се ориентират в сайта ви. Правете иконите по-големи. Не забравяйте, че повечето смартфони са с тъчскрийн, така че линковете трябва да заемат повече пространство. Най-важните две думи са простота и функционалност.
3. Научете всичко за операционните системи, браузърите, резолюцията на екраните на различните телефони. Нали не искате сайтът ви да върви на един телефон, но да изглежда ужасно на друг? За да можете да достигнете всички потребители, трябва сайтът ви да изглежда добре на всяка една платформа и на всеки един екран.
4. Опознайте мобилните потребители
Името съдържа отговора. Мобилните потребители, за разлика от тези пред компютъра, се движат и може би дори влизат в интернет, докато вървят по улицата. Те имат нужда от бърз достъп до информацията, която търсят. Не забравяйте задължително за интегрирате карта в сайта си – мобилната версия на Google Maps е идеална за целта. Ако например, имате ресторант, освен карта, въведете в мобилния си сайт и неща като меню, списък на обектите, възможности за онлайн резервация и т.н.
5. Възползвайте се от социалните мрежи
200млн. от потребителите на Facebook използват сайта през мобилния си телефон и то през браузър. Огромна част от всички 500млн. използват за това специални приложения. Уверете се, че присъствието ви в социалните мрежи не остава незабелязано. Направете мобилното си съдържание лесно за споделяне – това ще стимулира клиентите ви да представят бизнеса ви на свои приятели. Всяко копиране и поставяне е прекалено голямо усилие, затова направете споделянето възможно само с едно натисване.
Discussion about this post