Спомняте ли си Clippy, помощникът в Microsoft Word? Ако е така, то тогава навярно използвате текстообработващата програма от дълго време. Clippy се появи в Microsoft Office през 1997 година и неговото ненадейно изскачане и питане дали нямате нужда от помощ дразнеше потребителите.
Но има много по-малко известни функции, за които трябва да знаете, ако искате да сте наистина опитни с Microsoft Word. По-долу, в списъка на Make Use Of, ще откриете няколко важни функции на Microsoft Word, които са скрити от погледа, но могат да направят работата ви по-лесна.
1. Скрийте лентата на Microsoft Word с клавишна комбинация
Натиснете Ctrl + F1, за да скриете лентата на Microsoft Word.
Кликнете върху Ribbon Display Option и изберете „Auto-hide Ribbon“, за да настроите автоматичното ѝ прибиране. Това е малката стрелка до бутона за минимизиране отгоре.
Режимът „Distraction free reading“ е достъпен от версия 2013 насам. Проектиран за таблети, режимът за четене работи добре и на лаптопи. Достъпът до него е мног бърз с клавишната команда ALT + W-F (клавишите W и F се натискат едновременно).
По избор, използвайте бутоните по подразбиране:
– (В менюто на лентата) View -> Read Mode.
– (В лентата на състоянието) Бутонът „Read Mode“ вдясно.
2. Реорганизирайте с Outline View
Ако се използва добре, Outline View може да увеличи вашата производителност с големи документи с 50%. Отидете в View -> Outline. Outline View ви помага да прецизирате организацията на сложни документи, като подреждате текстови блокове и използвате девет нива на заглавия. Outline View извежда специална лента с инструменти, наречена Outlining.
3. Използвайте функцията Click and Type
Кликнете двукратно върху произволно място и започнете да пишете. Не е нужно да се притеснявате за позиционирането на курсора, ако не искате. Функцията „Click and Type“ се появи с Word 2002, но работи само в изгледите „Print Layout“ и „Web Layout“.
4. Конвертиране на таблици в графики в 3 стъпки
Word улеснява преобразуването на информацията от една таблица в диаграма. Точно така, може да създавате диаграми в Word вместо да ги вмъквате от Excel. Изберете таблицата с данните и следвайте тези три стъпки:
– Кликнете върху таба „Insert“.
– Кликнете върху инструмента „Object“ в „Text“ и отворете „Object dialog box“.
– От списъка „Object Types“, изберете „Microsoft Graph Chart“ и кликнете върху „OK“.
Можете също да форматирате тази графика с различен тип диаграма. Кликнете два пъти върху графиката си. Кликнете с десния бутон на мишката в бялото пространство, което е в границите на графиката и изберете „Chart Type“.
5. Въвеждайте уравнения в Word
В най-новите версии на Word функцията е позната като Equation (достъпна от Insert > Symbols Group -> Equation).
Изберете Insert -> Equation -> Insert New Equation.
Използвайте „Equation Toolbar“, за да проектирате свои уравнения – по математика, физика или химия.
6. Запазване до 24 елемента в клипборда
В таба „Home“ кликнете върху малката стрелка сочеща надолу до „Clipboard“, за да разкриете панела. Алтернативен начин е натискането на Ctrl + C два пъти, за да отворите „Clipboard Panel“. Сега можете да изрязвате и копирате множество елементи и да ги премествате навсякъде в документа или между отворени програми на Office.
Използвайте „Options“ на клипборда, за да контролирате неговите функции.
Discussion about this post