Твърдотелните батерии (SSB) представляват една от най-обещаващите алтернативи на литиево-йонните. Това се дължи главно на тяхната превъзходна енергийна плътност, по-ниските производствени разходи и не на последно място и по-краткото време за зареждане. Автомобилните производители също насочиха вниманието си към Solid-State технологията.
Nissan дори имат още по-амбициозни планове, които са свързани и с екип от учени на NASA. От компанията виждат внушителен потенциал в твърдотелните батерии, който са готови да разкрият в най-пълна степен. Водещата цел на проекта с NASA е заедно да се намерят решения, които правят електрическите автомобили по-леки, по-сигурно, но и се зареждат осезаемо по-бързо.
Японският производител възнамерява да използва SSB батериите в разнообразни модели от семейни седани до пикапи и компактни градски автомобили. Съвместните планове предвиждат създаването на нова производствена линия в изследователския център в Канагава, Токио, информира NewAtlas. Ако не възникнат затруднения въвеждането в експлоатация е планирано за 2024г.
В дългосрочен план Nissan са уверени, че ще разполагат с достатъчно добра технология, за да намалят цената на твърдотелните батерии до $75 за kWh. Предвижда се спад до $65, който може да се очаква след 2028г. Навлизането на иновации в тази сфера ще позволи електромобилите да струват толкова, колкото днешните автомобили с бензиново гориво.
Амбициите на компанията са зареждането да отнема не повече от 15 минути. Вече е започнала първата фаза от проекта за създаване на SSB aрхитектура от ново поколение с NASA. Намаляването на размера на батериите наполовина е друг приоритет и важен компонент от дизайна на електрическите автомобили.
В заключение ще допълним, че Toyota, Panasonic, VW и Ford също вече инвестират сериозно в твърдотелните батерии.