Развитието на новите технологии помага особено в напредъка на търговията и по-специално нейният електронен сектор. Напоследък и социалните мрежи започнаха да предлагат много възможности за продажба в сайтовете си, като допълнително дават възможност на фирмите да осъществят връзка със своите клиенти. Основна роля тук играе мрежата на Facebook, чрез която много търговци опитват да реализират успешни рекламни кампании.
От момента, в който социалната мрежа предложи първите си услуги за продажба на физически и електронни стоки, до сега са продадени продукти с обща стойност $3 млрд. Анализаторите сочат, че продажбите през тази година ще скочат значително, като най-смелите прогнози са за обща стойност от $1,3 млрд. до края на декември, предаде Allfacebook.com.
Само физическите стоки, продадени в социалната мрежа ще бъдат оценени на не по-малко от $250 млн. , а в предвид, че най-оборотните стоки в сайта са различните типове електронно съдържание, можем съвсем реално да очакваме поне $900 млн. обща стойност на продадените продукти, съобщи говорител на компанията.
Тези факти не изглеждат изненадващи в предвид статистиките, които Social Time Pro представи за потреблението на социалните мрежи. Според медията 60% от цялото прекарано време онлайн, потребителите отделят именно на социалните сайтове, а 27% от топ 100 на най-популярните търговски компании имат бутон „Харесай” в официалния си сайт. По всяка вероятност, през тази година дори повече фирми ще инвестират в социалната си стратегия и ще се опитат да реализират повече печалби с помощта на Facebook.
Discussion about this post