Конкуренцията в пазара на смартфони през тази година се очертава да бъде изключително напрегната, като едновременно Apple, RIM и Google се съревновават за постигане на доминараща позиция в сектора. Ново проучване на Nielsen отчита разпространението на водещите мобилни платформи, както и употребата на смартфони от страна на потребителите в глобален мащаб, предаде cnet.
От гледна точка на операционните системи, Android OS успява да заеме лидерската позиция с 28% пазарен дял, докато в същото време BlackBerry OS на RIM и iOS на Apple притежават по 27% от сегмента. Данните посочват, че комбинирано Windows Mobile и Windows Phone 7 платформите регистрират 10% дял, докато Palm Web OS на HP генерира 4%, следвана от Symbiаn на Nokia с 2%.
Изследването също така отчита, че популярността на водещите платформи не се различава съществено сред различните възрастови групи. Като в същото време показва, че предпочитанията на потребителите между 18 и 24г. са насочени към мобилната платформа на Google. Android OS е отчела покачване на показателите си от лятото на 2010г. насам от 19% до 28%. Докато iOS и BlackBerry OS отчитат минимален спад съответно от 28% и 30%.
Проучването на Nielsen отбелязва, че от гледна точка на устройствата Apple и RIM продължават да бъдат лидери в сравнение с другите производители, предимно поради факта, че са единствените компании, които разработват смартфони, които се управляват от собствените им платформи. Притежаваните от тях по 27% пазарен дял изпреварва HTC, която регистрира 12% дял на своите устройства базирани на Android и 7% на управляваните от операционната система на Microsoft.
Данните се допълват от Motorola, чиито показатели отчитат 10% дял с Android устройствата и 1% за смартфоните базирани на мобилната платформа на Microsoft. В същото време Samsung регистрира 5% дял от сегмента за своите Android устройства и 2% за работещите с операционната система на Microsoft.
Независимо от конкретните показатели за употребата на различните устройства и популярността на отделните платформи проучването показва, че търсенето на смартфони сред потребителите непрекъснато расте. Данните на Nielsen са генерирани вследствие на информацията събрана от над 14 хил. мобилни абонати в периода 10 ноември 2010г. и 11 януари 2011г.
Discussion about this post