От Bloomberg съобщиха, че отварянето на нов магазин в Шанхай е сериозна крачка към разширяване на пазара на компанията. Apple от своя страна обявиха, че магазина няма да е един, а ще е верига от магазини из цялата страна. През 2008. е открит първият магазин на компанията на територията на Китай.
Очевидно от Apple са сменили бизнес плана си, като са решили да предприемат това сериозно разширяване на мрежата си от магазини. Действията на компанията са обясними, тъй като Китай е най-големият потребител в световен план. Целта на Apple е да увеличи магазините си и по този начин да насърчи потребителите да избират техните продукти пред тези на Nokia и Lenovo.
Nokia се продава в Китай в 100 000 аутлета, докато Lenovo(най-големият производител на лаптопи за страната) в около 10 000 такива. Според говорителят на Apple разширяването на мрежата е крайно наложително, тъй като броя магазини на компанията на територията на държавата е незначителен на фона на бройките посочени по-горе. Освен всичко на черният пазар в страната до сега са продадени повече от 2млн. смартфона на компанията, според Санди Шен, анализатор от Gatner Inc. За сравнение продажбите на компанията от единствения лицензиран представител Unicom Ltd. са 1млн.смартфони.
Discussion about this post