Агенцията за маркетингови изследвания ComScore оповести резултатите на най-популярните пет търсачки в САЩ за декември 2011. На върха няма раздвижване – Google e убедителен лидер с дял 65,9%. За първи път на второ място излиза търсачката на Microsoft – Bing, която е обработила 15,1% от общия брой базови търсения. Yahoo загуби битката с Bing, защото пред декември губи 0,6% от дела си спрямо ноември.
Според данните потребителите отказали се от Yahoo масово са предпочели Bing, неговия дял нараства с 0,5% спрямо предходния месец, докато Google e добавил едва 0,1% към резултата си за ноември. По-малките търсачки изглежда не са повлияни по никакъв начин от разместването в челната тройка. Ask и AOL запазват резултатите си, съответно 2,9% и 1,6%.
Пред отчетния период общия брой базови търсения е бил с 2% по висок от предходния месец. Търсачките са обработили 18.2 милиарда заявки. Google отчита 3% покачване на броя на запитванията, а Bing – 2%. Големият губещ отново е Yahoo, защото на фона на общото увеличение на търсенията, те са обработили с 2% по-малко, в абсолютни стойности това означава, че са загубили 49 милиона заявки.
Въпреки че Bing и Yahoo използват един и същи алгоритъм за търсене, агресивното налагане на Bing от страна на Microsoft дава резултати. През 2008 гигантът се опита да придобие Yahoo за 45 милиона долара, но прегорите се провалиха, през октомври 2011 отново се заговори за продажба, след като висш служител на Microsoft беше забелязан в централата на някогашния лидер при търсачките. Вероятно слабите резултатите на Yahoo ще свалят значително цената й.
графика: www.zaaz.com
Discussion about this post