Google въведе редица нови функции в своята търсачка, между които и изключително атрактивните гласово търсене, и мигновено търсене. Разбира се, най-засегнати от тези нововъведения са Microsoft и тяхната търсачка Bing. Според анализаторите, ако Microsoft не ‘отговорят бързо на удара’, ще изостанат много в надпреварата, информират от PCWorld.
Хадли Рейнолдс, анализатор в IDC, казва че Bing трябва ‘да работи яростно’ за обособяването на нови функции, защото Google са променили играта. „Въпреки че Bing и Yahoo избраха правилния подход да предлагат повече съдържание и по-малко линкове, Google промениха из основи идеята за търсене в интернет с Instant Page („мигновено търсене”), Image search („търсене на изображения”), и много друга нова функционалност.
В тази връзка, точно сега е най-подходящото време, Microsoft да представят нещо също така иновативно в своята търсачка, за да могат да се надяват, че потребителите ще сравняват изобщо двете търсачки. Защото ако това не се случи, сравнение просто може и да няма, и изборът да бъде предопределен в полза на Google.
Google имат огромна аудитория, и онова, което правят в момента е да създават опции, които сами по себе си обуславят и предопределят очакваният на потребителите. На свой ред, Bing и Yahoo би трябвало да направят същото, ако искат да продължат битката за лидерство,” заявява Рейнолдс.
Google направиха голяма крачка напред, но дали ще се възползват от преднината си, предстои тепърва да разберем. Някои анализатори, между които Роб Ендерле от Enderle, и Дан Олдс от Gabriel Consulting Group, отбелязват, че Google трябва да направят всичко възможно, за да разберат дали новите функции работят така, както потребителите очакват.
В противен случай, потребителите ще изберат Bing или Yahoo за сметка на Google. При гласовото търсене например, има много фактори, които могат да влияят негативно – околният шум, качеството на микрофона, или акцентът на говорещия.
Ето защо, ако Google искат да разширят границите на търсене в мрежата, и новите функции да се превърнат в нещо наистина революционно, те трябва да направят всичко възможно, за да се убедят, че потребителите са в състояние да ги прилагат успешно на практика.
Discussion about this post