Ducati Panigale вече е един от най-мощните серийни мотоциклети в света. Въпреки това компанията има как да ни представи още по-впечатляващи характеристики. Новият Panigale V4 R използва технологии решения от MotoGP и WorldSBK Championship сериите. Panigale V4 R използва 998 cc Desmosedici Stradale R двигател с 16 500 rpm и максимална мощност от 218 конски сили.
Техническите спецификации са допълнени и от високопроизводително масло на Shell разработено специално за супермотоциклетa. Уникалната смес включва и добавки от състезателните отбори, което в съчетание с рейсинг ауспуха може да увеличи мощността до 240.5 к.с. Компанията е заменила още стандартния ауспух с титатиев състезателна тръба Akrapovic.
Преминаването на границата от 200 конски сили несъмнено е най-впечатляващата характеристика на мотоциклета. Ducati взаимстват идеи от MotoGP и болидите от F1 за достигане на оптималната мощност. Титаниевите компоненти с вътрешни канали за смазване са покрити с диамантено покритие от карбон.
Окачването е осигурено от Ohlins с вилка под налягане NPX25/30, която се движи с 5 милиметра повече от предходната версия. Неелектронният амортисьор включва и механично регулируеми елементи за опитни водачи. Гумите са изработени от олекотен магнезий. Електрониката е базирана на 22/23 модела на Ducati Panigale V4 с четири различни режима на работа.
Ducaci твърдят, че Panigale V4 R е най-близкото изживяване до спортен мотоциклет, което е създавано досега. Цената все още не е потвърдена.