Ericsson обяви най-новия си мобилен широколентов модул, разработен специално за мини лаптопи (известни още като нетбуци), който осигурява още по-голяма свобода на потребителите. Новият модул е сертифициран за работа с много от най-големите мрежи по света и позволява на производителите много бързо да оборудват произвежданите от тях нетбуци с вградено решение за безжична връзка. Вграденият модул за мобилна широколентова свързаност Ericsson F3307 освобождава нетбуците от неудобните решения за свързаност като защитните механизми и устройства (dongles) и дава възможност на потребителите за директен достъп до интернет чрез водещата технология за мобилна широколентова връзка HSPA, която обслужва повече от 1 милиард абонати в над 100 страни по целия свят. Оптимизиран за работа с нетбуци, новият модул съчетава добри възможности за работа с лесна употреба, ниска консумация на енергия и атрактивна цена за компаниите, произвеждащи мини лаптопи. Ericsson предварително е съгласувал модулите си с мобилните оператори в повече от 75 страни. Така тя дава възможност на производителите на нетбуци да скъсят фазата за въвеждане на продукт – чрез съкращаване на процедурата по окончателно сертифициране, и да ускорят пускането на продукти на пазара (faster time to market). В тази връзка Ericsson тясно си сътрудничи с Intel, за да съгласува работата на мобилния широколентов модул F3307 с нетбук платформата от следващо поколение на Intel – Pine Trail-M. Ерик Рейд, маркетинг директор в звеното на Intel за мобилни платформи каза: „С помощта на Ericsson и платформата ни Pine Trail-M ние даваме възможност на производителите на нетбуци да отговорят на растящите нужди на пазара при едни по-кратки срокове за пускане на продукти на пазара като използваме различни канали (напр. мобилни оператори).” Според изчисления на Ericsson между 2009 и 2014 г. ще бъдат продадени повече от 300 милиона нетбуци като повечето от тях ще имат възможности за мобилна широколентова връзка. Много от операторите вече предлагат ноутбуци с възможности за мобилен широколентов достъп, а до 2011 г. повече от 30 процента от нетбуците ще се продават през канали на операторите.
Discussion about this post