Възходът на Facebook като доминиращата интернет дестинация продължава с всички сили. Според анализа на Brightcove и TubeMogul, публикуван от All Facebook, социалната мрежа вече е втора по генериране на видео трафик. Тя измества Yahoo от позицията и се устремява към водача Google.
Според проучването Facebook е генерирал 9.6% от всичкия видео трафик в интернет през третото тримесечие на 2010 г. Това е според данните за потребление на над 2000 сайта. Провелите изследването уточняват, че в случая не са разглеждани показателите на YouTube т.е. в статистиката на Google, които са собственици на видео портала, е включен само видео трафикът от всички останали страници на интернет гиганта.
Това означава, че представянето на Facebook е доста впечатляващо, като се има предвид, че Google води класацията с около 55% от световния трафик – спад с близо 7%. Разбира се социалната мрежа ще се окаже доста по-назад, ако се включат и данните на YouTube, но тъй като видео порталът се третира като самостоятелен бранд, повечето анализатори избягват да го причисляват към общите статистики на Google. Анализаторите обявиха, че скоро ще включат и данните на YouTube в отделна графа, което ще даде още по-ясна представа за представянето на вече трите водещи онлайн видео сайтове.
Discussion about this post