Компанията продължава да изпитва сериозни затруднения след като обяви, че променя името си на Meta. Причините за колебливото представяне са комплексни и по всичко личи, че ще се задълбочат и през 2022г. Внушителната конкуренция на TikTok и напрежението от рекламодателите са довели до спад в приходите за второто тримесечие.
Конкретните цифри показват, че Meta отчитат $28.8 млрд. за периода, което е намаление от едва 1%. На пръв поглед това е ниска стойност, но за първи път в своята история Facebook регистрира спад в приходите на тримесечна база. Вътрешните прогнози са проблемите да продължат и намалението да бъде още по-голямо през трето тримесечие.
Печалбата на компанията също се свива, но с още по-интензивни темпове, тъй като Meta отчитат $6.7 млрд. за периода, което е спад от 36%, съобщава TheVerge. Негативните трендове стартираха още в края на миналата година с въвежданетo на “Ask app not to track” функцията на Apple. Това ограничи Facebook и предизвика свиване на рекламните приходи с $10 млрд.
Въпреки казаното дотук социалната мрежа увеличава потребителската си база с 3% до 1.97 млрд. души. Втората половина на годината ще продължи да е съпътствана от сериозна конкуренция най-вече в лицето на TikTok. Няма да е изненадващо, ако компанията отчете отрицателни финансови показатели и в следващите две тримесечия.