Проблемът с разпространението на фалшиви новини в интернет става все по-сериозен. Шефът на Facebook, Maрк Зукърбърг сподели, че компанията е направила значителен напредък, но все още има много неща, които да се направят. Според думите му в момента по-малко от 1% от съдържанието в социалната мрежа не е от достоверни източници. Справянето с този проблем изисква редица технологични решения. Марк Зукърбърг вижда по-усъвършенствани алгоритми с машинно обучение като подходящ инструмент за откриване на подобни новини, информира TechCrunch.
Facebook обмислят възможността да улеснят потребителите в докладването на съдържание, което съдържа фалшива информация. Компанията вече е предприела редица промени в рекламната си програма, за да се бори още по-ефективно с този проблем. Елиминирането на фалшивото съдържание е специална отговорност на Facebook към потребителите на социалната мрежа. От компанията смятат да извършат корекции в алгоритмите, с които ни препоръчват публикации, за да намалят максимално невярното съдържание в профилите ни.
Някои анализатори са на мнение, че определени промени в потребителския интерфейс също имат потенциала да блокират много от фалшивите новини, които виждаме. Новинарската платформа Instant Articles е с отворен характер и позволява на всеки автор или издател да се присъедини към нея. В същото време тази свобода пък може да се използва от Facebook за по-добър контрол над нещата, които те публикуват. Създаването на специален екип от хора, които да преглеждат новините и да ги верифицират има потенциала да допринесе за по-ефективната борба с този проблем.
Вижте защо Google и Facebook спират рекламите на уеб сайтове с фалшиво съдържание
Discussion about this post