Gmail е в основата на екосистемата, която превърна компанията в бизнес империя за милиарди долари. Общуването с имейли днес е ежедневие и неизменен инструмент за бизнес комуникация. Преди появата на услугата ситуацията бе доста по-различна, като Gmail проправи път на нови технологии и предизвика истинска революция в дигиталната комуникация.
Как започна всичко
Oфициалният старт на услугата е на днешната дата преди 20 години, като всичко започва с прес съобщение на компанията. Мнозина смятат, че това е шега не само заради 1 април. Премиерата на Gmail e съпътствана и с предоставянето на внушителните за времето си 1GB памет. Това звучи малко днес, но е сериозно предложение в ерата на платформи с лимит от 15MB за входящи съобщения.
Скоро след това Google започват да разпространяват реални покани до потребители и показват, че не се шегуват. В крайна сметка Gmail се превръща в един от най-успешнитe технологични продукти за всички времена, който промени изцяло комуникацията с имейли.
Кратка история на Gmail
Оригиналната версия на Gmail, която е пусната през 2004г. се превръща в тотален хит с невероятните за времето си 1GB памет. Три години по-късно в навечерието на първия смартфон е извършена голяма актуализация. Услугата получава функция за въвеждане на категории за организиране на имейлите през 2007г.
Разширяването на Gmail продължава с интеграция с Google Apps (2010), но също с добавяне на офлайн режими за Android и iOS през 2014г. Някои от вълнуващите подобрения след това включват въвеждане на Smart Compose за автоматично довършване на изречения. Трябва да отбележим също и функцията за „отлагане на изпращане“, която използваме от 2020г.
Kолко е популярна услугата днес
Две десетилетия по-късно Gmail е внушителна услуга с над 1.5 млрд. активни потребители. Интеграцията с другите приложения на Google също е важно предимство. Така например Gmail е част от Google Workspace и синхронизира данни с Google Drive, Contacts, Drive и др.
От първата версия досега услугата извървя дълъг пет и сега е полезна екосистема, която ни помага да се свързваме, организираме и запазваме важно съдържание.